رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: «وقتی در استانی تنها یک هتل خوب ۴ ستاره وجود دارد، آزاد کردن نرخ اتاق چه معنایی می‌دهد؟ بهتر است جایگاه رقابت و آزاد شدن نرخ در صنعت هتلداری توضیح داده شود.»

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم پورفرج درباره آزادسازی نرخ هتل‌ها که از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در همایش سرمایه‌گذاری در گردشگری اعلام شده بود، گفت: «دوستان بهتر است آزادسازی نرخ را معنا کنند. آزادسازی در جایی مانند اهواز جایگاهی ندارد. در این شهر تنها یک هتل ۴ ستاره وجود دارد. این هتل با کدام هتل دیگر می‌تواند رقابت کند؟ یا در استان اصفهان رقیب هتل خوب ۵ ستاره کدام یک از هتل‌ها است؟ آزاد کردن نرخ یعنی ایجاد رقابت بین صاحبان سرمایه. اگر در جایی مانند ایرلاین‌ها آزادسازی نرخ انجام می‌شود، با تعداد زیادی ایرلاین و خطوط هوایی به مقاصد بی‌شمار رو به رو هستیم، اما در اصفهان یا تهران که تنها چند هتل خوب ۵ ستاره یا ۴ ستاره داریم، این هتل‌ها با چه کسی می‌خواهند رقابت کنند؟»

پورفرج در ادامه بیان کرد: «در بیشتر استان‌ها تعداد هتل‌های ما بسیار کم هستند و هر هتلی دارای ستاره‌ای است که می‌تواند با هتل‌های همان رده رقابت داشته باشد، اما تنها در صورتی که تعداد این هتل‌ها با درجات یکسان در یک مقصد بسیار زیاد باشد، می‌توان گفت که آزادسازی جواب می‌دهد.» وی افزود: «ما با آزادسازی نرخ هتل‌ها مخالف نیستیم اما تنها یک نفر به ما بگوید منظور چیست؟ ما مجبوریم هر چه که تنها هتل ۵ ستاره خوب در استان می‌گوید قبول کنیم. اینجا دیگر بحث رقابت معنا نمی‌شود. اکنون در ایران سرمایه‌گذاران هتل نمی‌خواهند هتل دیگری ساخته شود، چون سرمایه آنها به خطر می‌افتد. طبیعی است که هتلداران از آزادسازی نرخ استقبال کنند.»