سرمایه‌گذاران در انتظار مزایده خانه آقاجان نسب بابل در استان مازندران، کاروانسرای آوج بوئین زهرا در استان قزوین، طبقه همکف خانه حسن پور اراک در استان مرکزی، مدرسه تاریخی خیرآباد بهبهان در استان خوزستان، خانه حفیظی‌ها در بروجن استان چهارمحال و‌بختیاری، خانه تاریخی نجفی بوشهر و کاروانسرای کوهاب نطنز در استان اصفهان باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق احیا، به زودی این صندوق مراسم مزایده این ۷ بنای تاریخی را برگزار خواهد کرد. این مزایده‌ها در جریان واگذاری ۲۹ بنای تاریخی در ۱۹ استان کشور برگزار خواهد شد. براساس این گزارش، سرمایه‌گذاران و متقاضیان شرکت در این مزایده، می‌توانند تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه نسبت به دریافت اسناد مورد نیاز برای شرکت در مزایده از طریق دبیرخانه کمیسیون مزایده صندوق احیا یا پایگاه اینترنتی صندوق احیا و یا پایگاه ملی اطلاع‌رسانی مناقصات، اقدام کنند. هزینه مرمت خانه آقاجان نسب بابل یک میلیارد و ۵۰میلیون تومان برآورد شده و مدت زمان پیشنهادی برای بهره‌برداری از آن نیز ۲۳ سال است.

همچنین هزینه مرمت کاروانسرای آوج بوئین زهرا و طبقه همکف خانه حسن پور اراک نیز به ترتیب ۹۵۰میلیون تومان و یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان و مدت زمان پیشنهادی برای بهره‌برداری از هر کدام از این بناها به ترتیب ۱۸ سال و ۱۱ ماه و ۱۱ سال و ۸ماه اعلام شده است. همچنین هزینه مرمت مدرسه تاریخی خیرآباد بهبهان ۷۰۰میلیون تومان با زمان بهره برداری ۱۸ سال و سه ماه، هزینه مرمت خانه حفیظی‌ها بروجن ۳۴۰میلیون تومان و زمان پیشنهادی برای بهره‌برداری ۱۹ سال، هزینه مرمت خانه تاریخی نجفی بوشهر یک میلیارد و ۵۰میلیون تومان با زمان بهره‌برداری ۱۹ سال و ۳ ماه و هزینه مرمت کاروانسرای کوهاب نطنز یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان با مدت زمان پیشنهادی برای بهره‌برداری ۱۸ سال و ۶ ماه اعلام شده است. بناهای دیگری نیز در این طرح برای واگذاری قرار دارند که از سوی این نهاد اعلام خواهند شد.