زنان رالی‌کار از امروز استارت زدند

رالی گردشگری زنان از صبح امروز و از کاخ‌موزه سعدآباد آغاز شد. شرکت‌کنندگان مسیر خود را به سمت زنجان ادامه می‌دهند و در این مسیر از البرز، طالقان و قزوین عبور خواهند کرد. همزمان با این جشنواره، نمایشگاهی نیز با موضوع کارآفرینی در سعدآباد درحال برگزاری است که همچون مسابقه رالی تا هفتم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش «ایسنا» این رالی برای نخستین‌بار است که با حضور اختصاصی زنان کشور برگزار می‌شود و اهداف آن، توسعه توریسم ورزشی زنان، احیا و نهادینه کردن فرهنگ ورزش و ارتقای سطح ورزش زنان و ایجاد خودباوری بیشتر در زنان جامعه است. مراسم افتتاحیه‌ این جشنواره با حضور اهالی هنر، سیاست و ورزش شامگاه سه‌شنبه در کاخ سعدآباد برگزار شد. معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در این مراسم گفت: «گردشگری ایران به لحاظ ورزش، سلامت، طبیعت و سایر جاذبه‌های ناشناخته، ظرفیت بالایی دارد، ولی آنچنان‌که باید نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم. در این زمینه می‌توانیم بگوییم بعد از اجرای برنامه ششم توسعه شاهد بهره‌وری بهتری خواهیم بود.»

شهیندخت مولاوردی افزود: «ما همچنان نیازمند سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیون دلاری هستیم. برنامه‌هایی از این دست علاوه‌بر اینکه می‌تواند کشور را در مسیر توسعه یاری دهد، سبب جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز خواهد شد.» وی ادامه داد: «با بازدید از غرفه‌های این جشنواره که در سعدآباد برگزار شده، مولفه‌هایی چون درون‌زا، برون‌گرا و دانش‌بنیان بودن در فعالیت‌های بانوان مشهود بود که بسیار امیدبخش است.»

عضو انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران و طراح این رالی نیز در این مراسم توضیح داد: «در این جشنواره حدود ۵۰ غرفه با موضوعات مختلف فرهنگی، هنری، صنعت و تجارت، کارآفرینی و آشپزی برپا است تا هر یک از آنها بتوانند گوشه‌ای از توانمندی‌های زنان کارآفرین کشورمان را به تصویر بکشند.» رقیه حاتمی‌پور همچنین درباره‌ اولین رالی گردشگری نیز تصریح کرد: «تیم رالی با حدود ۲۰ راننده زن و با هدف معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده کشور آغاز به‌کار خواهد کرد و امیدواریم اهدافمان در این حوزه تحقق یابد.»

ابراهیم رضایی‌بابادی، رئیس کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی نیز گفت: «به عنوان یک کانون مردم‌نهاد، وظیفه داشتیم از این طرح و طرح‌های این‌چنینی حمایت کنیم.» وی ابراز امیدواری کرد که این رویداد در همه استان‌ها تکرار شود. در این مراسم تعدادی از هنرمندان و نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.