تنکابن را متفاوت ببینید

تنکابن، یکی از شهرهای مازندران و از قطب‌های گردشگری این استان است که مانند اغلب شهرهای شمالی کشور با داشتن طبیعت ساحلی و جنگلی بی‌نظیر، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. رفتن به این شهرستان از سه مسیر رامسر به تنکابن به طول ۲۰ کیلومتر، چالکرود به تنکابن به طول ۴۰ کیلومتر و شانه تراش به تنکابن با فاصله ۴۳ کیلومتر ممکن است و بسته به برنامه سفر شما می‌تواند به عنوان راه دسترسی به تنکابن پیموده شود. پارک ملی خشکه‌داران، دشت دریاسر، منطقه ییلاقی سه هزار، غار دانیال، پارک جنگلی چالدره، آبشار فرهاد جوی، آبشار سنگ بن چشمه، آبشار تودارک، مرداب نشتارود در مرکز تنکابن، منطقه حفاظت‌شده بلس‌کوه، پل علی‌آباد، پل قلعه گردن و آب گرم معدنی فلک ده از جمله دیدنی‌های این شهرستانند که نمی‌توان از دیدن هیچ یک از آنها در سفر به آن صرف‌نظر کرد.

منطقه ییلاقی سه هزار دره‌ای بکر، زیبا با چشم‌اندازهای بدیع، ‌چمنزارها، ‌جنگل‌های مرتفع و جلگه‌ای، رودخانه، آب و هوای مطبوع به همراه آبشار و چشمه‌های آب گوارا است. برای رفتن به این منطقه زیبا، از مسیر دسترسی تنکابن به خرم‌آباد (واقع در استان مازندران) و پس از عبور از قلعه گردن به سمت جنوب از دو راهی لتاک در جانب شرقی وارد یک جاده خاکی شوید. دشت دریاسر هم با کوه‌های پوشیده از گیاهان، چشمه‌ها و رودهای پر آب از جاذبه‌های منحصربه‌فرد کشور است که با ورود به جاده آسفالته دو هزار که از سه راهی خرم‌آبادو قبل از پل چشمه کیله آغاز می‌شود، قابل دسترسی است. در این مسیر و پس از عبور از شهر خرم آباد و دو راهی لتاک و پارک چالدره با طی مسافت ۴۰ کیلومتر به کلیشم می‌رسید و در ادامه با یک پیاده‌روی ۵/ ۱ ساعته در مسیر صعود به قله سیالان دشت زیبای دریاسر را در برابرتان خواهید دید.

همچنین غار دانیال واقع شده در ارتفاعات مشرف به سلمانشهر که در ۳۰ کیلومتری شرق تنکابن در مسیر ارتباطی چالوس به تنکابن قرار دارد، جاذبه دیگری است که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید. سلمانشهر در ساحل زیبای خزر واقع شده و مسیر دسترسی به غار دانیال از وسط شهر و از خیابان میانی آن می‌گذرد که این خیابان در ادامه از شهر خارج و به طرف جنوب و دامنه‌های البرز ادامه پیدا می‌کند و در خاتمه به روستای چاری رسیده و از وسط رود چاری می‌گذرد. کل فاصله تنکابن تا آخر روستای چاری ۴ کیلومتر بوده و از محل با پای پیاده یک ساعت زمان لازم است تا با عبور از ارتفاعات به دهانه غار برسید؛ غاری که بسیار به غار علیصدر همدان شباهت دارد.