فستیوال شب‌های موسیقی در بناهای تاریخی با حضور شهرداد روحانی، گروه کامکارها و گروه‌های موسیقی داخلی و خارجی دیگر برگزار می‌شود. با این حال، به گزارش خبرگزاری مهر، کاخ گلستان هنوز آماده اجرای برگزاری چنین برنامه‌ای نیست و مسوولان آن از اجرای این برنامه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. از سویی اداره کل پایگاه‌های جهانی، مجوز برگزاری این فستیوال موسیقی را به مسوولان برگزاری آن داده است. اما از سوی دیگر، معاون میراث فرهنگی کشور معتقد است که باید این موضوع نهایی می‌شد، سپس اطلاع‌رسانی انجام می‌گرفت.

محمدحسن طالبیان درباره اینکه این فستیوال در کدام مکان تاریخی و به چه صورت برگزار خواهد شد، گفته است که باید مجوز سازمان میراث فرهنگی برای آن اخذ شود. وی در این باره خاطرنشان کرد: «هنوز نتیجه نهایی این توافقات و اصولی که باید به آن پایبند باشند، به من اعلام نشده است.» مسوولان کاخ گلستان نیز هنوز در جریان برگزاری این برنامه نیستند و آن‌طور که از صحبت‌های مسوولان حوزه میراث فرهنگی برداشت می‌شود، اطلاع‌رسانی درباره برگزاری فستیوال شب‌های موسیقی بسیار سریع اتفاق افتاده؛ به طوری که هنوز مجوز نهایی آن برای حضور در کاخ گلستان رسمی نشده است.

پیش از این، برگزاری فستیوال موسیقی در عمارت مسعودیه موجب شده بود تا دوستداران میراث فرهنگی نسبت به ارتعاشات حاصل از برگزاری کنسرت در بنای تاریخی انتقاد کنند. اما به نظر می‌رسد با مجوزی که سازمان میراث فرهنگی به برگزاری فستیوال شب‌های موسیقی داده، این سازمان چراغ سبزی برای حضور گروه‌های موسیقی در محوطه‌های جهانی روشن کرده است. شهریور‌ماه نیز قرار است فستیوال موسیقی دیگری در محوطه جهانی بیستون در کرمانشاه برگزار شود. به این‌ترتیب در روزهای آینده دو فستیوال موسیقی در دو محوطه جهانی اجرا خواهد شد و به نظر می‌رسد رویکرد سازمان متولی حفاظت از میراث فرهنگی کشور در این زمینه در حال تغییر است.