2 انگیزه سفر 10 هلدینگ مهم گردشگری ایتالیا به ایران

گروهی از مدیران هلدینگ‌های گردشگری ایتالیا در ماه رمضان و همزمان با آغاز تابستان به ایران آمده‌اند و قرار است در سفری یک هفته‌ای با جاذبه‌ها، فرهنگ و آیین‌های سنتی ایران آشنا شوند. به گزارش «ایسنا» از دلایل سفر این گروه ایتالیایی به ایران در ماه رمضان و آغاز فصل گرما، کسب تجربه‌های جدید و آشنایی با ظرفیت‌ها و آیین‌های مذهبی است که تاکنون در روابط گردشگری ایتالیا و ایران مفغول مانده بود.

آنها تصمیم دارند پس از ارزیابی شرایط، تغییراتی در فصل سفر گردشگران ایتالیایی به ایران و روال همیشگی اعمال کنند تا برنامه زمانی تورهای ایران از حالت یکنواختی خارج شود. در همین حال انگیزه دیگری که این ۱۰ هلدینگ اثرگذار در صنعت گردشگری ایتالیا را راهی این سفر کرده، باغ‌های ایرانی است.

سال گذشته طراحی غرفه کشورمان در نمایشگاه ITB میلان بر گرفته از باغ ایرانی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت. حالا این گروه به ایران آمده است تا از نزدیک شاهد معماری باغ ایرانی باشد که در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. در زیرمجموعه هریک از گروه هلدینگ‌های گردشگری ایتالیا، چند صد آژانس مسافرتی فعالیت می‌کنند. با توجه به اینکه این هلدینگ‌ها از شهرهای مختلف شمال ایتالیا به مرکزیت میلان هستند و زیرمجموعه وسیعی دارند، آشنایی آنها با ایران می‌تواند روی قشر گسترده‌ای از جمعیت ایتالیا اثر بگذارد.

آنها در این سفر از موزه‌های ایران باستان و جواهرات و همچنین کاخ‌موزه‌های گلستان و نیاوران بازدید کردند و برای دیدن حافظیه، سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد نیز راهی شیراز شدند. این مدیران همچنین به اصفهان خواهند رفت و از باغ فین کاشان که یکی از مهم‌ترین عوامل جذب آنها به ایران بوده، به همراه میدان نقش جهان بازدید می‌کنند و در پایان دیداری از قم خواهند داشت.