بسیاری از افراد سعی می‌کنند در زندگی خود اصول حفاظت از محیط زیست را رعایت کنند؛ مثلا زباله‌ها را بازیافت و تفکیک می‌کنند و شیر آب را هنگام زدن مسواک می‌بندند. اما آنها نمی‌دانند که برخی رفتارهای عادی در سفر، چگونه می‌تواند به محیط زیست آسیب بزند. نیویورک تایمز در گزارشی 10 روش ساده برای داشتن سفری مسوولانه‌تر را ارائه و تصریح کرده که این روش‌ها چقدر می‌تواند در بهبود وضعیت محیط‌زیست موثر باشد.

جبران پرواز با هواپیما

به گزارش «دنیای سفر»، براساس آنچه صندوق دفاع از محیط زیست اعلام کرده، پرواز با هواپیما به‌ویژه پروازهای کوتاه‌برد، جزو روش‌های سفر با حداقل میزان پایداری است. با این حال، برخی از خطوط هوایی برای شما این امکان را فراهم می‌سازند تا اثر کربنی را که در هنگام پرواز برجای گذاشته‌اید، جبران کنید. مسافران برخی خطوط هوایی مانند دلتا و یونایتد می‌توانند روی وب‌سایت‌های خود اثر کربن برجای مانده خود را برآورد و به دلار معادل‌سازی کنند و پول خود را به پروژه‌های کاهش کربن نظیر حفاظت جنگل یا انرژی‌های تجدیدپذیر اهدا کنند. تنها خطوط هوایی این کار را نمی‌کنند؛ برای مثال آمتراک یک حسابگر ریل دارد و به شما اجازه می‌دهد سفر ریلی خود را از طریق یک وب سایت جبران کنید.


پیاده‌روی

اگر نمی‌توانید راه بروید، دوچرخه سوار شوید. اگر نمی‌توانید دوچرخه سواری کنید، مترو، اتوبوس یا قطارشهری سوار شوید. اگر ماشین کرایه می‌کنید تا جایی که امکان دارد از نوع هیبریدی آن استفاده کنید. اگر ماشین با راننده می‌گیرید، سعی کنید ماشین را با افراد دیگر شراکتی استفاده کنید. برخی شرکت‌های خدماتی، خدمات اشتراک ماشین بین افراد را ارائه می‌دهند.


اقامت در هتل‌های سبز

سبزترین تعطیلات آن است که شما به مسافت‌های دور سفر نکنید. با این حال این برای افرادی که آرزوی دیدن جهان را دارند، غیرممکن است. برخی کارشناسان به اشتراک گذاردن خانه را گزینه سبزتری نسبت به اقامت در هتل می‌دانند. با این حال اگر اشتراک خانه انتخاب شما نیست، می‌توانید اقامت خود را در هتلی برگزینید که حق انتخاب عوض نشدن ملحفه‌ها و حوله‌ها، خاموش کردن دستگاه تهویه هوا، کم کردن وسیله گرمایش و استفاده کمتر از الکتریسیته را برای شما ممکن می‌سازد و به این ترتیب می‌توانید اقامت خود را در هتل سبزتر کنید. شما همچنین می‌توانید هتل‌هایی را انتخاب کنید که فعالیت‌هایی مناسب برای پایداری محیط زیست انجام می‌دهد؛ به عنوان مثال آب باران را جمع‌آوری می‌کنند، برای اتاق‌های خالی، سیستم تهویه و گرمایش یا سرمایش روشن نمی‌گذارند، زباله‌های خود را تفکیک می‌کنند و بسیاری موارد دیگر.


سفر با بطری آب چندبار مصرف

براساس تحقیقات موسسه پاسیفیک، یک سازمان پژوهشی در زمینه پایداری آب، تنها برای تولید بطری‌های پلاستیکی آب مورد استفاده آمریکایی‌ها، میلیون‌ها بشکه نفت نیاز است. در سال 2007 این موسسه بیان کرد میزان نفت به‌کار رفته در تولید بطری‌های پلاستیکی آب معادل با سوخت سالانه یک میلیون خودرو و کامیون سبک است. شما می‌توانید با به همراه داشتن بطری چند بار مصرف در طول سفر، سهم خود را در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای افزایش دهید. کسانی که چای یا قهوه مصرف می‌کنند نیز می‌توانند با همراه داشتن لیوان‌های مسافرتی به جای فنجان‌های یک بار مصرف به صرفه‌جویی در کاغذ کمک کنند.


سفری سبکبار

هر چه بار سفر شما سنگین‌تر باشد، سوخت بیشتری مورد نیاز است. حتی اگر چیزی به کوچکی یک گوشی موبایل را در تعداد مسافران ضرب کنیم، در وزن یک هواپیما تاثیرگذار خواهد بود. از طرف دیگر، وقتی خود را با ساک‌ها سنگین نکرده‌اید، سفر کردن ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد بود.


حذف بلیت کاغذی

تولید کاغذ و خمیر کاغذ به تغییرات آب و هوایی می‌انجامد. بنابر اظهارات صندوق جهانی طبیعت، تعدادی از آخرین جنگل‌های طبیعی، مردم و حیات وحش وابسته به آنها، به سبب همین موضوع در معرض خطر هستند. در حال حاضر، بلیت الکترونیک از روزگاران آغازین و بی‌ثبات خود فاصله گرفته و اسکن شدن گوشی‌های هوشمند شما در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار غیرقابل اجتناب است.


محلی سفر کنید

غذاهای محلی بخورید و صنایع دستی محلی را بخرید و به جای کیسه پلاستیکی آنها را با یک کیسه با دوام و چندبار مصرف به هتل ببرید. با خرید محلی، علاوه‌بر اینکه از اقتصاد محلی حمایت کرده‌اید، منجر به کاهش مراحل بسته‌بندی کمتری شده‌اید و اجناس نیازی به حمل با هواپیما یا کشتی ندارند و این به معنای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تولید زباله است.


Sleep!

این گزارش به کسانی که در سفر لپ‌تاپ و وسایل الکترونیکی نظیر آن را به همراه دارند، تاکید می‌کند وقتی از آنها استفاده نمی‌کنند، به حالت اسلیپ بگذارند. این کار باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شود و برای عمر باتری و کره زمین خوب است.


انتخاب تورهای مسوولانه

بسیاری از گروه‌ها با گرایش‌های محیط زیستی، سفر و گردش‌های بوم گردی ارائه می‌دهند که در آنها تلاش می‌شود به منابع طبیعی، حیات وحش و مردم محلی آسیبی نرسد.


با دیگران به اشتراک بگذارید

عادات سبز سفر کردن خود را به دیگران منتقل کنید. شما تاثیر آنها را دو چندان می‌کنید.