گروه اقتصاد بین‌الملل: با رفع تحریم‌‌ها در ایران، توجه کشور‌های خارجی بیش از پیش به ایران معطوف شده‌است. در بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا، ایران جزو کشورهای توصیه شده برای گردشگران معرفی شده. حالا در جدیدترین انعکاس‌های ایران در رسانه‌های خارجی، کال تاورا، خبرنگار نشریه «استارت» در گزارشی به سفر دو هفته‌ای که در ماه نوامبر به ایران داشته اشاره کرده و گفته که از جاذبه‌های گردشگری در ایران بسیار شگفت‌زده شده؛ به گونه‌ای که این سفر را به عنوان یکی از به یادماندگارترین سفرهای زندگی‌اش نام می‌برد.

او می‌نویسد: «وقتی دوستانم متوجه مقصد سفرم شدند واکنش‌های متفاوتی نشان دادند؛ بعضی این سفر را یک موقعیت جالب و استثنایی می‌دانستند و برخی هراس داشتند و نگرانم بودند. اما حالا بعد از این سفر هیجان‌انگیز می‌توانم میلیون‌ها دلیل بیاورم برای اینکه باید به ایران سفر کرد اما متاسفانه ستونی که به من اختصاص داده شده آنقدر کافی نیست تا همه آنها را نام ببرم. به همین دلیل تنها به چند شهر بزرگ و مکان‌هایی که هر گردشگری باید از آنها بازدید کند اشاره خواهم کرد.»این خبرنگار در ادامه با گذاشتن عکس‌هایی از خودش با پوشش اسلامی در اماکن گردشگری ایران، معرفی خود را از شهر اصفهان آغاز کرده است. هتل عباسی، میدان نقش جهان، عالی قاپو، سفره‌خانه سنتی نقش‌جهان و پل خواجو جزو مکان‌های جالب توجه این شهر برای او بوده است. همچنین در شیراز مجموعه نقش رستم و پرسپولیس از بناهای معرفی شده وی بوده. او سپس درباره کاخ گلستان و پل طبیعت در تهران نیز نوشته است.

در گزارش دیگری از نشریه انگلیسی تراول (سفر) که یکی از نشریه‌های گردشگری معروف دنیا است، انواع تورهایی که برای سفر به ایران وجود دارد معرفی و گردشگران تشویق شده‌اند که حتما از ایران بازدید کنند. بسته‌‌های پیشنهادی این نشریه شامل بسته سفر دو هفته‌ای به ایران و بازدید از شهرهای شیراز، یزد، اصفهان و تهران است که در بسته‌ای به نام «بهترین‌های ایران» ارائه می‌شود. بسته سفر ۴۴ روزه از عشق‌آباد تا استانبول نیز بخش تاکید شده‌ای دارد که گذر از طبیعت ایران و دشت کویر و رشته‌کوه‌های زاگرس را در خود جای داده است. آشنایی با مردم ایران و سکونت در خانه‌های محلی، بازدید از بازارهای محلی و عشایر از یکی دیگر از بسته‌های جالب‌ پیشنهاد شده توسط این نشریه است. سفر ۲۸ روزه نیز در بسته‌ای به نام« ازبوداپست تا تهران» ارائه می‌شود و گذر از کشورهای مجارستان، رومانی، بلغارستان، ترکیه و ایران جزو برنامه‌های این تور است. تمام این سفر با قطار انجام می‌شود و فرصت مناسبی فراهم می‌کند تا گردشگران از طبیعت‌های مختلف عبور کنند. برای تاکید بیشتر بر ایران همچنین بسته‌ ۱۵ روزه جداگانه‌ای ارائه شده که با قطار از تبریز تا شیراز ‌می‌توانند سفر کنند. آخرین بسته پیشنهادی این نشریه هم، سفر ۱۶ روزه به قلب تاریخی ایران است و بازدید از بناهای تاریخی مانند طاق بستان، پرسپولیس، آتشکده و دخمه‌های یزد وشوش از برنامه‌های این تور به‌شمار می‌روند.