گتوند و طبیعت بکر کوهپایه‌ای
بخشی از مردم ایران، پیرو کمپینی که آنها را به دیدن ایران در نوروز پیش‌ رو به جای ترکیه و دبی دعوت می‌کند تصمیم دارند به سفرهای داخلی بپردازند؛ اما مساله این است که بسیاری از جاذبه‌های ایران برای آنها ناشناخته است. از این ‌رو «دنیای اقتصاد» تصمیم دارد تا نوروز 60 جاذبه عمدتا ناشناخته کشور را معرفی کند.

گتوند، شهرستانی در شمال خوزستان است که می‌تواند میزبانی شایسته در نوروز امسال باشد؛ ششمین مقصدی که به شما معرفی می‌کنیم.‌ این شهرستان با دیدنی‌های طبیعی بسیار، در کنار دیگر جاذبه‌های این استان، بسته‌ای عالی برای سفرهای زمستانه و نوروزی است. این شهرستان با مرکزیت گتوند، درحدود ۲۰ کیلومتری شهرستان شوشتر واقع شده است. رودخانه کارون که از زردکوه بختیاری سرچشمه می‌گیرد و در جلگه خوزستان سرازیر می‌شود، در ابتدای ورودش به گتوند می‌رسد. برای مهار کارون و در ابتدای ورودش به خوزستان، سد گتوند ساخته شده و محصور شدن آب در پشت سد با ایجاد مناظری دیدنی یکی از زیبایی‌های این شهرستان را خلق کرده است.

پل‌پرزین یکی دیگر از جاذبه‌های گتوند است. برای رسیدن به آن پس از عبور از شهر، حرکت به سمت سد تنظیمی گتوند و رسیدن به دروازه‌ای که ورودی محوطه سد است، باید در مسیر جاده‌ای که در سمت چپ این ورودی و در جوار دیواره بتنی است حرکت کنید تا با گذر از آن به پل‌پرزین برسید. پل‌پرزین، دره‌ای وسیع است که با وجود چشمه‌های فراوان و آبشارهای زیبا، ‌تجربه‌ای فرح‌بخش را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند. قلعه رستم یا شیخ سلیمو، تپه باستانی چغا، گچ سنگی، آسیاب‌های راک، سنگ اژدها، ‌گور دخمه‌ها و آرامگاه دکتر قیصر امین‌پور شاعر معاصر، از دیگر جاذبه‌هایی است که در سفر به گتوند برای بازدید گردشگران در دسترس هستند. همچنین در این سفر، سر زدن به بخش عقیلی با باغ‌های مرکباتش را هم نباید از دست داد.