سیدشمس‌‌‌الدین حسینی افزود: همچنین در بازه یاد‌شده ۳۷۷‌هزار و ۶۱۲ لیتر نفت‌گاز در استان مصرف شده که نسبت به مصرف بازه زمانی سال قبل معادل ۳۱۰‌هزار و ۶۱۱ لیتر، افزایش ۲۲ درصدی نشان می‌دهد.

وی در خصوص میزان مصرف نفت کوره گفت: میزان مصرف این سوخت نیز یک‌هزار و ۹۸ لیتر بوده که در مقایسه با مصرف ۹۱۶ لیتر مدت مشابه پارسال ۲۰‌درصد افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی لرستان اضافه کرد: ۵۰ جایگاه سی‌ان‌جی در استان وجود دارد و سه جایگاه جدید نیز در حال احداث است، همچنین سال گذشته با ایجاد چهار جایگاه جدید عرضه سوخت مایع، تعداد آنها به ۱۰۰ باب افزایش یافت.

حسینی با اشاره به استانداردسازی هفت جایگاه سی‌‌‌ان‌‌‌جی در لرستان گفت: در مجموع ۶۵‌درصد از جایگاه‌‌‌‌های سوخت استان تاکنون استانداردسازی شده است.

وی ادامه داد: طرح کهاب با هدف کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین در ۶۰‌درصد جایگاه‌‌‌های سوخت لرستان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی لرستان یادآور شد: کهاب، یکی از طرح‌‌‌های مهم محیط‌زیستی، قانون هوای پاک و مصوب هیات دولت بوده که این شرکت موظف به اجرای کامل آن در جایگاه‌‌‌ها، انبارهای نفت و نفتکش‌‌‌هاست.

حسینی با اشاره به اینکه لرستان یکی از استان‌‌‌های موفق در این زمینه است، افزود: اکنون ناوگان حمل‌ونقل و حدود ۶۰‌درصد از جایگاه‌‌‌های استان به این طرح تجهیز شده‌‌‌‌‌‌اند و مقرر شده است انبار نفت خرم‌‌‌آباد هم به عنوان یکی از نخستین انبارهای نفت‌‌‌ کشور به این سیستم مجهز شود.

وی اظهار کرد: در قالب طرح کهاب، بخارات بنزین جایگاه‌‌‌ها جمع‌‌‌آوری و دوباره به بنزین تبدیل شده و به چرخه سوخت برمی‌‌‌گردد که هم منافع اقتصادی برای جایگاه‌‌‌‌‌‌داران و کشور را در پی دارد و هم قانون هوای پاک و سلامت جامعه در این طرح تضمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌‌‌های نفتی لرستان اظهار کرد: همچنین مخازن نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌‌‌آباد به منظور حذف سوخت‌‌‌‌رسانی با نفتکش، کاهش هزینه‌‌‌‌‌‌های انتقال و پایداری سوخت‌‌‌‌‌‌رسانی در فصول سرد به خطوط لوله انتقال فرآورده‌‌‌های نفتی استان متصل و با انجام این اقدام، نیاز روزانه نفت‌‌‌گاز نیروگاه سیکل ترکیبی از طریق خطوط لوله تامین خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: با توجه به اینکه در فصول سرد روزانه بیش از ۲ میلیون لیتر گازوئیل در نیروگاه خرم‌آباد مصرف می‌شود جلوگیری از قاچاق سوخت و صرفه‌‌‌جویی وزارت نفت در هزینه حمل گازوئیل به نیروگاه (حدود ۱۵۰ میلیارد ریال در سال) از مزایای اجرای این طرح است.