رحیم سرهنگی در مراسم گشایش ساختمان‌‌‌های جدید هنرستان‌‌‌های پسرانه بر عزم جدی سازمان منطقه آزاد کیش بر بهبود سرانه فضای آموزشی تاکید کرد. وی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های کیشوندان و شاخصه‌‌‌های شهروندی را سطح کیفیت ارائه خدمات آموزشی اعلام و خاطرنشان کرد: این سازمان سال گذشته بودجه خوبی صرف بازسازی و نوسازی مدارس کرد و حال درصدد است معلمان و دبیران با سابقه را جذب کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: برای اینکه کیش توسعه‌یافته داشته باشیم نیازمند مدارس و سطح آموزش با کیفیت هستیم و لازمه جذب و حفظ سرمایه‌‌‌گذاران و متخصصان به این جزیره تحقق این موضوع است.  احمد محمودزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم با مقایسه فضای آموزشی و تراکم دانش‌‌‌آموزی در گذشته و حال جزیره کیش، از اقدامات رحیم سرهنگی در بهبود و توسعه فضای آموزشی تقدیر کرد و گفت: آموزش‌‌‌های فنی و حرفه‌‌‌ای نقش تعیین‌‌‌کننده‌‌‌ای در رقابت‌‌‌های اقتصادی کشورها دارد و برای پیشرفت و تعالی کشور که عنصر اصلی آن نیروی انسانی است؛ مشارکت همگانی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وتوسعه مشارکت‌‌‌های مردمی وزارت آموزش‌‌‌ و پرورش خاطرنشان کرد: نیاز اساسی کشور توجه جدی به آموزش‌‌‌های مهارتی در قالب فعالیت‌‌‌های هنرستان‌‌‌های فنی‌‌‌ وحرفه‌‌‌ای است تا بتوانیم نسل آینده‌‌‌ساز ایران اسلامی را توانمند و متخصص تربیت کنیم. وی با اشاره به موفقیت‌‌‌های آموزش و پرورش هرمزگان در کشور گفت: طبق برنامه توسعه، امسال حدود ۵۶درصد از دانش‌‌‌آموزان استان هرمزگان در رشته‌‌‌های مهارت‌‌‌محور مشغول به تحصیل شده‌‌‌اند که از این نظر این استان دارای رتبه نخست در کشور شده است.