مهدی ذوقی با بیان اینکه رویداد کیش تالک ۲۷ و ۲۸ مهرماه با حضور استادان برجسته این حوزه در جزیره برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از بررسی کارشناسان، برخی از رویدادهایی که به نظر می‌‌‌رسید خروجی مناسبی برای جزیره و مردم نخواهد داشت، حذف شدند تا تمرکز برای میزبانی از رویدادهای اثرگذار بیشتر شود.

وی ادامه داد: رویدادهای برگزاری در کیش باید خروجی اقتصادی داشته باشند. ذوقی اظهار کرد: امروز بخش‌خصوصی کیش در یک همدلی همه‌جانبه تمامی تلاش خود را برای توسعه جزیره به کار گرفته است.

سید ابراهیم هاشم‌‌‌ورزی، سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش نیز با بیان اینکه رسانه‌‌‌ها کلید موفقیت جزیره در میزبانی از رویدادها هستند، گفت: همدلی همه‌جانبه برای خدمت به کیش ایجاد شده و این روند باید ادامه‌دار باشد.

وی اضافه کرد: رسانه‌‌‌ها با نگاه عمیق خود به مسائل، پیشنهادهای خود را برای میزبانی هرچه بهتر کیش از رویدادهای ملی و بین‌المللی مطرح کنند. هاشم‌‌‌ورزی خواستار تقویت نقاط قوت جزیره توسط رسانه‌‌‌ها شد و اظهار کرد: همواره در یک همدلی با رسانه‌‌‌ها پذیرای نقدهای سازنده آنان هستیم. وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ژئوپلیتیکی جزیره زیبای کیش در منطقه، باید به این نکته توجه داشت که رسانه‌‌‌های کیش، می‌توانند در طراحی یک کیش رسانه‌‌‌ای، سهم به سزایی داشته باشند تا شاهد سیاستگذاری شایسته‌‌‌ای در خصوص رسانه‌‌‌های مرتبط با مناطق آزاد کشور باشیم.