هامان هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در استان افزود: گلستان به لحاظ کشاورزی شرایط فوق‌العاده‌ای دارد و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی ودولتی در مسیر توسعه و پیشرفت اتفاقات خوبی دراستان رقم بخورد. وی اظهار کرد: اگر چه به‌رغم اینکه گلستان در تولید مهم‌ترین تولیدات کشاورزی از جمله گندم، کلزا و سیب‌زمینی و جو از استان‌های پیشرو است اما متاسفانه برخی  کم‌مهری‌ها در حق کشاورزان به هنگام پرداخت مبالغ خرید صورت می‌گیرد.  رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: کشاورزان زمانی با رغبت بیشتری اقدام به کشت می‌کنند که حمایت‌های لازم را در رابطه با خرید و پرداخت‌های به موقع و البته به صرفه متناسب با شرایط اقتصادی و هزینه‌های کشت داشته باشند.

ارازجان شمالی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز در ادامه اظهار کرد: برند تولید گندم در استان گلستان به‌دلیل وجود گلوتن بالای آن بوده و باید به سمت حفظ امتیاز این محصول حرکت کنیم.

شمالی اظهار کرد: کیفیت گندم تولیدی استان گلستان مقام اول را در کشور دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است ازهمین منظرهم باید در خرید متفاوت دیده شود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: کشاورز برای تولید گندم کیفی انگیزه می‌خواهد بنابراین باید به کارخانه‌دار اجازه دهند گندم موردنیاز خود را بر اساس کیفیت، مستقیم از کشاورز خریداری کند اما متاسفانه اداره غله اجازه خرید به کارخانه‌ها  را نمی‌دهد.