سید عماد شاهرخی با اشاره به افزایش ۳درصدی خرید نسبت به سال قبل افزود: بیشترین میزان گندم خریداری شده با ۱۰۲‌هزار و ۳۹۲ تن مربوط به شهرستان کوهدشت و پس از آن به ترتیب با ۶۶‌هزار و ۶۹۱ تن خرم‌آباد، ۶۶‌هزار و ۴۴ تن الیگودرز و ازنا با ۶۳‌هزار و ۳۴۶ تن است.

وی اظهار کرد: همچنین چگنی با ۷‌هزار و ۱۴ تن، رومشکان با ۱۴‌هزار و ۶۴۱تن، الشتر با ۳۰‌هزار و ۱۲۲ تن و پلدختر با ۳۲‌هزار و ۵۳۸تن به ترتیب کمترین میزان خرید تضمینی گندم را داشته‌‌‌‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه تولید دانه‌‌‌‌های روغنی در دولت سیزدهم سه برابر افزایش یافته است، افزود: همچنین اقدامات بزرگی در حوزه غلات انجام و در حال طراحی برداشت مکانیزه محصولات هستیم.

شاهرخی ادامه داد: برای نخستین بار اقدام تاریخی کاشت چهار ردیفه لوبیا اجرایی شده و ۵۰‌درصد صرفه‌‌‌‌جویی آب و ۳۰‌درصد افزایش تولید را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: میانگین برداشت لوبیا در استان لرستان ۲‌هزار و ۷۹۹ کیلوگرم بود اما اکنون به ۵هزار کیلوگرم در هر هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سطح زیر کشت اراضی دیم و آبی گندم در لرستان حدود ۲۳۵‌هزار هکتار است.

وی گفت: ‌‌‌‌ ۶۷‌هزار و ۶۷۵ میلیارد ریال معادل ۷۱‌درصد از مطالبات گندم‌‌‌‌کاران استان بابت خرید تضمینی محصول امسال تسویه شده است.