فرزاد محمدی اظهار کرد: در بحث اراضی و تملک آنها تمرکز شرکت شهرک‌‌‌‌‌‌های صنعتی استان روی شهرک صنعتی شماره ۴ خرم‌آباد است که مکان آن مشخص و ۴۲ هکتار زمین برای آن اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین توسعه شهرک‌‌‌های صنعتی الشتر و منطقه ویژه اقتصادی ازنا از دیگر برنامه‌‌‌های شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان است که در مسیر استعلامات و تشکیل پرونده قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان با اشاره به اینکه تا پایان امسال ۳۵۰ هکتار به مجموع زمین منطقه ویژه اقتصادی لرستان افزوده می‌شود، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌‌‌های خدمات‌‌‌رسان همکاری لازم را با شرکت شهرک‌‌‌‌های صنعتی استان داشته باشند.

محمدی تصریح کرد: شهرک صنعتی الشتر در مرحله ورود به کمیسیون زیربنایی است و در یک تا دو ماه آینده تعیین‌تکلیف خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از مشکلات موجود شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان، کمبود زمین در اختیار است که با اقدامات صورت گرفته سال‌های اخیر رتبه استان در خصوص اراضی در اختیار از ۲۹ به ۲۵ کشور بهبود یافت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌‌‌های پیش‌‌‌روی شرکت شهرک‌‌‌‌های صنعتی استان معارضان محلی است، تاکید کرد: باید در راستای حل این مشکل فرهنگ‌‌‌سازی شود زیرا ارزش افزوده‌‌‌ای که روی زمین صنعتی انجام می‌شود قابل مقایسه با نرخ زمین‌‌‌های کشاورزی نیست.

محمدی اضافه کرد: تملک مستثنیات در گرو تامین پول است و با تلاش‌‌‌هایی که شده تا سه سال آینده دو تا سه پله رتبه شرکت‌‌‌ شهرک‌‌‌‌‌‌های صنعتی لرستان در بحث تملک اراضی ارتقا پیدا خواهد کرد.

از مجموع ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در لرستان، ۲۰ مورد شامل ۱۴ شهرک، چهار ناحیه صنعتی و دو منطقه ویژه به بهره‌برداری رسیده است.

۱۵ رسته در شهرک‌‌‌های صنعتی لرستان وجود دارد که بیشترین آنها مربوط به کانی غیرفلزی، صنایع پلاستیکی، پلیمری و صنایع غذایی و کمترین واحدها نیز در حوزه برق و الکترونیک هستند.