وی گفت: طول خطوط لوله این منطقه در سال ۱۳۸۲ حدود ۱۰۳۷ کیلومتر بوده که اکنون به ۴‌هزار و ۷۲۰ کیلومتر توسعه یافته که شاهد افزایش بیش از ۴ برابری شبکه انتقال هستیم.

وی با اشاره به توان مهندسان داخلی در تولید قطعات موردنیاز گفت: برای نخستین بار پکیج ساخت قطعات توربین به شرکت‌های داخلی سپرده شده و دیگر نیازی به ورود این قطعات به داخل کشور نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از قطعات اصلی استاتر توربین گازی موتور سیج توسط شرکت‌های ایرانی بازسازی،  تست و راه‌‌‌اندازی شده است. همچنین شیرهای توپی ساخت خارج تا سایز ۳۶ اینچ نیز با استفاده از توان مهندسان ایرانی،  داخلی‌‌‌سازی شده است که بیش از ۱۴ میلیارد تومان صرفه‌‌‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

رفیعی اظهار کرد: در دو ماه گذشته یکی از بزرگ‌ترین تعمیرات خطوط لوله کشور به طول۱۰۰ کیلومتر به دست جوانان و مهندسان ایرانی انجام شد.

وی در ادامه عبور خط لوله از زیر دریا به جزیره قشم را از ویژگی‌‌‌های منحصربه‌‌‌فرد منطقه ۶ انتقال گاز اعلام کرد و افزود : خط هفتم سراسری ۵۶ اینچ،  وجود خطوط لوله میعانات گازی و سرچاهی،  اهمیت مسائل امنیتی خط لوله هفتم سراسری و خطوط لوله محدوده سیستان و بلوچستان،  منفرد بودن اکثریت خطوط لوله منطقه، ضریب پراکندگی بالا،  کمتر توسعه‌‌‌یافته و مرزی بودن سه استان تحت پوشش منطقه و شرایط اقلیمی و گرما و رطوبت هوا از دیگر وجوه تمایز این منطقه در بین مناطق ده‌گانه عملیاتی انتقال گاز است.

وی در خصوص استفاده از هوش مصنوعی نیز گفت:  استفاده از هوش مصنوعی برای مدیریت بحران‌‌‌ها،  تحلیل داده‌‌‌های بزرگ و کنترل خوردگی خطوط لوله در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.

منطقه۶ عملیات انتقال گاز ایران،  پهناورترین منطقه عملیاتی کشور است که استان‌‌‌های هرمزگان،  کرمان،  سیستان و بلوچستان،  بخش‌‌‌هایی از استان‌‌‌های فارس و یزد را تحت پوشش دارد. ۲۶‌درصد از وسعت جغرافیایی کشور متعلق به این منطقه است که از این بابت بزرگ‌ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور به شمار می‌آید. وجود خط هفتم سراسری در این منطقه،  تنها منطقه‌‌‌ای که دارای خط لوله زیر دریاست،  وجود خطوط لوله میعانات گازی و سرچاهی،  اهمیت مسائل امنیتی خط لوله هفتم سراسری و خطوط لوله محدوده استان سیستان و بلوچستان،  منفرد بودن اکثریت خطوط لوله منطقه (ضریب پراکندگی بالا)،  توسعه کمتر و مرزی بودن دو استان تحت پوشش این منطقه،  شرایط اقلیمی دما،  گرما و رطوبت هوا از ویژگی‌‌‌های این منطقه است. ۲۱ نیروگاه برق و ۳۵ شرکت صنعتی و تولیدی از این منطقه گاز دریافت می‌‌‌کنند.