خرج ماهانه اداره مشهد

محمدرضا قلندر شریف در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: در مدت ۱۵ ماه که مسوولیت شهرداری مشهد را به عهده گرفته‌‌‌ام تلاش کردیم تا تعداد زیادی از طرح‌‌‌های ناتمام که زخم‌‌‌های متعددی بر پیکر شهر بود و از دوره‌‌‌های قبل مدیریت شهری به جای مانده بود را به اتمام برسانیم.

وی تاکید کرد: با همکاری شورای شهر اجرای ۱۵ کلان طرح شهری در دستور کار قرار دارد که عملیات تکمیل برخی از آنها آغاز شده و تعدادی نیز به زودی آغاز خواهد شد. تلاش ‌‌‌‌‌‌می‌‌‌کنیم تا در پایان مدیریت شهری ششم، پروژه‌‌‌هایی را که ۸۰‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌‌‌اند، تکمیل کنیم. شهردار مشهد با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در شهرداری مشهد گفت: از طرح‌‌‌های افتتاح‌‌‌شده، مجموعه آبی شهید قربانی از دوره چهارم بود که به اتمام رسید. بوستان ۲۳هکتاری برکت و تقاطع چهارسطحی آزادگان که در دوره پنجم ۲۰‌درصد پیشرفت داشت، همچنین دوربرگردان پیامبراعظم(ص)، دو ایستگاه آتش‌‌‌نشانی و پردیس بانوان شهرداری  نیز از دیگر پروژه‌‌‌ها بود. وی افزود: از پروژه‌‌‌هایی که در سال گذشته شروع شده بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در بلوار حر ( بزرگ‌تر از پارک ملت) است. همچنین در حوزه آتش‌نشانی سال گذشته مرکز فرماندهی، ساختمان اداری و مدیریت بحران مشهد در میدان ابوطالب کلنگ‌‌‌زنی و در حال انجام است.

شهردار مشهد گفت: مطالبات شهرداری مشهد از نهادهای دولتی طبق اسناد و مدارک بیش از ۳۰‌هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن از دستگاه‌‌‌های دولتی استانی و برخی مربوط به قوانینی است که در کشور تصویب شده و دولت پرداخت نکرده است.  وی تاکید کرد: در ۴ ماه نخست امسال حدود ۶۰‌درصد مطالبات پیمانکاران پرداخت شده است. قلندر شریف با اشاره به اینکه تکمیل و بهره‌‌‌برداری از قطارشهری مشهد در رأس همه امور شهرداری قرار دارد، گفت: قسمت بزرگی از حفاری خط‌‌‌ سه قطارشهری انجام شده و حفاری آن از محدوده میدان امام‌‌‌علی(ع) تا الهیه پیش رفته است و به‌‌‌زودی بخشی از آن به بهره‌‌‌برداری می‌‌‌رسد.  معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌‌‌های مردمی شهرداری مشهد در ادامه این نشست با بیان اقدامات انجام شده از سال گذشته در حوزه اقتصادی شهرداری مشهد، اظهار کرد: برای اولین بار شهرداری به اوراق صکوک با عاملیت بانک ملی و بانک شهر ورود پیدا کرد و امسال انتشار ۱۳۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

محمد هادی محمدی مقدم، افزود: در سال ۱۴۰۱، ۱۵۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت، در سال ۱۴۰۲، ۳۹۵۰ میلیارد تومان و امسال ۶۳۰۰ میلیارد تومان منابع مالی وارد شهر می‌شود و برای سال جدید ۲۱هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد دادیم که امیدواریم ۵۰ درصد آن محقق شود.

معاون برنامه‌‌‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: از ابتدای امسال ۶۶۱۶ میلیارد تومان در مصارف شهرداری پرداختی داشتیم که ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن صرفا به پیمانکاران بوده است.  جمال حسن بارانی افزود: در سایر حوزه‌‌‌های شهرداری ۳۸۷۵ میلیارد تومان صرف امور جاری شهر می‌شود و حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز صرف پرداخت بدهی‌‌‌های بانکی می‌‌‌شود.