حجت‌‌‌اله بیرانوند اظهار کرد: مجموع مطالبات گندم‌‌‌کاران استان تا این لحظه ۵۸‌هزار میلیارد ریال است که ۱۰‌هزار میلیارد ریال آن تسویه و بقیه به مرور پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در لرستان تا مهر ادامه داد: اکنون ۳۳ مرکز کار خرید گندم از کشاورزان استان را انجام می‌‌‌دهند و سایر مراکز نیز به تدریج فعال خواهند شد.

به گفته مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان خرید گندم تا پایان تیر امسال در پلدختر افزون بر ۳۲‌هزار تن، رومشکان ۱۴‌هزار تن، کوهدشت ۹۹‌هزار تن، خرم‌آباد ۴۴‌هزار تن، چگنی ۷‌هزار تن، دورود ۳۲‌هزار تن، بروجرد ۲۸‌هزار تن، ازنا ۳۳‌هزار تن، الشتر ۹‌هزار تن‌، الیگودرز ۱۰‌هزار تن و نورآباد ۱۹‌هزار تن بوده است.

بیرانوند افزود: بر اساس پیش‌بینی‌‌‌ها امسال بیش از ۵۳۰‌هزار تن گندم از سطح ۲۳۵‌هزار هکتار مزارع استان لرستان برداشت می‌شود که خرید امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سه‌درصد افزایش یافته است.

بیش از ۸۰۰‌هزار هکتار اراضی کشاورزی آبی و دیم در استان لرستان وجود دارد که هرساله به کشت انواع مختلف محصولات اختصاص می‌یابند و حدود ۲.۵ تا ۳ تن محصولات کشاورزی از آنها تولید و روانه بازارهای فروش می‌شود.