ابراهیم رستم‌گورانی اظهار کرد: عمده محصولات تولیدی صنایع‌‌‌دستی در قشم علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حاشیه خلیج‌‌‌فارس صادر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵۰۰ هنرمند به صورت رسمی و شناسنامه‌‌‌دار در حوزه صنایع‌‌‌دستی قشم، خاطرنشان کرد: علاوه بر این شمار، تعداد قابل‌توجهی نیز بدون داشتن شناسنامه رسمی در این حوزه فعال هستند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع‌‌‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: محصولات تولیدی صنایع‌‌‌دستی هنرمندان قشمی از محبوبیت خاصی میان کشورهای حاشیه خلیج فارس برخوردار است و ما برای صادرات بیشتر باید بر بازاریابی و همچنین بسته‌‌‌بندی به‌‌‌روزتر و زیباتر محصولات تمرکز بیشتری داشته باشیم.

گورانی با بیان اینکه قشم را در زمینه صادرات صنایع‌‌‌دستی می‌توان به عنوان پیشگام در مناطق آزاد معرفی کرد، گفت: برای حمایت از فعالان صنایع دستی در جزیره جهانی قشم به‌زودی ۲۵ غرفه به صورت پایدار در یکی از مجتمع‌‌‌‌‌‌های تجاری شهر قشم دایر می‌شود و امکان افزایش آن هم وجود دارد. وی در خصوص رشته‌‌‌های فعال صنایع دستی در قشم گفت: گلیم‌‌‌بافی، حصیربافی، گلابتون‌دوزی، سوزن‌دوزی، عود‌سازی، زینت‌‌‌آلات با بهره از صدف‌‌‌های دریایی، خوس‌دوزی، عروسک‌سازی، رو‌دوزی و زری‌دوزی، تشک‌بافی، ساخت ماکت لنج، انواع برقع‌‌‌ها، ساخت تور ماهیگیری و کپکاپ (دمپایی‌‌‌های چوبی)، بخشی از توانمندی هنرمندان صنایع دستی این جزیره است.