پاداش برای مشترکان برق کم مصرف در کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه،  وی در ادامه به تشریح ۱۴۰ برنامه ابلاغی از سوی وزارت نیرو به منظور کاهش پیک سال‌جاری پرداخت و گفت: برای امسال ۱۴۰ اقدام راهبردی برنامه‌‌‌ریزی شده که ۲۵ برنامه مربوط به بخش تولید، ۳۱ برنامه مربوط به مدیریت بخش مصرف، ۷۱ برنامه مربوط به رفع محدودیت‌ها در نقاط مشکل ساز و ۱۳ برنامه مربوط به همکاری‌‌‌ها، آگاه‌‌‌سازی و دیگر اقدامات حوزه‌‌‌های ستادی است. این برنامه‌‌‌ها در ۷ بخش از جمله تولید و تامین، آمادگی شبکه سراسری، مدیریت تقاضا و مصرف و برنامه‌‌‌ریزی و هماهنگی تعریف شده است. وی ضمن تشکر از مدیران دستگاه‌‌‌های استان که در مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری نهایت همکاری را به عمل آوردند، به بیان مشوق‌‌‌هایی که برای مشترکان جهت مدیریت مصرف برق در نظر گرفته شده است پرداخت و جزئیات پاداش مدیریت مصرف برق را برای مدیران استانی تشریح کرد.

مرادی گفت: در طرح پاداش ۲۰ برابری، به‌‌‌طور متوسط قیمت فروش برق ۱۰۰ تومان به‌‌‌ ازای هر کیلووات‌‌‌ ساعت است اما پاداش صرفه‌‌‌جویی به ‌‌‌ازای هر کیلووات‌‌‌ ساعت تا ۲۰۰۰ تومان خواهد بود. برخلاف اجرای محدود طرح پاداش در سال قبل، امسال تمام مشترکان با کاهش مصرف خود نسبت به تابستان سال قبل می‌‌‌توانند مشمول طرح پاداش شوند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه مدیریت و کنترل پیک انرژی در سال‌جاری را از ضرورت‌‌‌ها دانست و گفت: برای فرهنگ‌‌‌سازی اقدامات گسترده‌‌‌ای در استان انجام شده است که می‌‌‌توان به برنامه‌‌‌های فرهنگی و جنگ شادی با همکاری شهرداری، آموزش فرهنگ مدیریت مصرف در مدارس شهر و روستایی استان کرمانشاه از طریق نماد بابا برقی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و تبلیغات محیطی تولید محتوا در رسانه‌ استانی و صدا و سیمای مرکز استان اشاره کرد.

در ادامه صحرایی، استاندار کرمانشاه به اهمیت فرهنگ‌‌‌سازی و سیاست‌‌‌های تشویقی در کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت: برای مدیریت مصرف برق نباید تنها به کاهش مصرف صنایع بسنده کنیم بلکه باید با فرهنگ‌‌‌سازی و برنامه‌‌‌های تشویقی مصرف مشترکان بخش‌‌‌های خانگی، تجاری ، کشاورزی و ادارات را هم بهینه کنیم. وی افزود: باید این باور در افراد تقویت شود که صرفه‌جویی به اقتصاد خانواده آنها و همچنین حرفه آنها کمک می‌کند. او با اشاره به اینکه سال‌هاست در این زمینه فرهنگ‌سازی خاصی صورت نمی‌گیرد در ادامه گفت: شبکه زاگرس با کمک دستگاه‌‌‌های زیرمجموعه وزارت نیرو باید در این عرصه فعال شود. صحرایی یادآور شد: بخشی از صرفه‌جویی برق کمک به پایداری شبکه برق سراسری است ولی بخش مهمی از آن کمک به اقتصاد خانوار و جلوگیری از هدررفت برخی هزینه‌‌‌ها است.