کیشوندان صاحب کارت سلامت می‌شوند

وی با اشاره به نزدیک به ۸۰‌هزار بیمه‌‌‌گذار تامین اجتماعی در جزیره کیش ادامه داد: رایزنی‌‌‌ها با سازمان تامین‌اجتماعی برای تعیین ضریب توافقی خدمات بیمارستانی که نه دولتی و نه آزاد است؛ صورت گرفته که عامل مهم در تسریع صدور کارت سلامت و ارائه خدمات شایسته به بیمه‌‌‌شدگان این سازمان است. رئیس بیمارستان کیش با اشاره به اخذ موافقت اصولی برای تاسیس بیمارستان در ۲۷ سال گذشته و عدم‌دریافت مجوز بهره‌‌‌برداری اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی کیش و عدم‌اختصاص بودجه دولتی به بیمارستان کیش ایجاب می‌کند که این بیمارستان بتواند با در نظر گرفتن هزینه‌کرد کیشوندان و اختصاص یارانه از سوی سازمان منطقه آزاد کیش، مختص بیمارستان‌‌‌های بخش خصوصی مجوز بهره‌‌‌برداری خود را دریافت کند.

وی با اشاره به برنامه‌‌‌های کوتاه‌‌‌مدت و بلندمدت این بیمارستان گفت: مهم‌ترین رکن اساسی در اعتلای بیشتر بیمارستان، جلب اعتماد و رضایت ساکنان و گردشگران است که از زمان تصدی در این مسوولیت در شهریور ۱۴۰۱ در دستور کار بیمارستان قرار گرفت. رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش ادامه داد: در گام نخست با دعوت از ریاست موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران و کارشناسان این موسسه، ضمن بررسی شاخص‌‌‌های مورد نظر برای ارزیابی بیمارستان، کمی و کاستی‌‌‌های بیمارستان گردآوری شد تا در فاز دوم راه‌‌‌حل‌‌‌ها و اقدامات اجرایی در راستای افزایش بهره‌‌‌وری و بهینه‌‌‌سازی عملکرد بیمارستان کیش نهایی شود.

فردوسی افزایش ۵۵ درصدی مراجعه به پزشکان عمومی با ثبت ۱۰۱هزار و ۶۳۳ مورد در ۶ماه دوم سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ و ضریب ۶۴ درصدی اشغال تخت و رشد نزدیک به ۱۰ درصدی عمل جراحی با ثبت ۱۶۲۶ در این مدت را، گواهی بر اعتماد بیش از پیش مردم به بیمارستان کیش دانست و اظهار کرد: یکی از برنامه‌‌‌های بلندمدت بیمارستان، جذب گردشگر سلامت از کشورهای منطقه و تبدیل شدن به یکی از الگوها و قطب‌‌‌های گردشگری سلامت کشور است. رئیس بیمارستان کیش با اشاره به گشایش ساختمان جدید اداری به مساحت ۸۷۰ مترمربع و امکان اضافه شدن ۲۴ تخت به بیمارستان بر ضرورت تامین تجهیزات پیشرفته و حضور پزشکان مجرب و متخصص در راستای ارائه خدمات شایسته به ساکنان کیش و گردشگران تاکید کرد.