صدور 30 «کارنه‌تیر» در اتاق بازرگانی هرمزگان

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۰ کارنه ۶ و ۱۶برگی توسط این واحد صادر شده و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌‌‌های لازم و همکاری گمرکات و دیگر نهادهای اجرایی با توجه به حجم گسترده ترانزیت این استان، صدور کارنه در این مرکز به بیش از سه‌‌‌هزار کارنه در سال برسد. رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ضمن قدردانی از بهنام فرامرزیان مدیر امور حمل‌ونقل بین‌المللی و کارنه‌تیر اتاق ایران به منظور برپایی این واحد در استان و ارائه آموزش‌‌‌های لازم در راستای راه‌اندازی این مرکز، از ناظر گمرکات استان و پلیس امنیت اقتصادی هم در زمینه صدور کارنه قدردانی کرد و گفت: بندرعباس به عنوان یکی از مهم‌ترین کریدورهای ترانزیت شمال - جنوب که به تمامی شاخه‌‌‌های دیگر در شمال - غرب و شمال- شرق نیز متصل است، دارای جایگاه بااهمیتی است که وجود پایگاهی برای ارائه خدمات کارنه‌تیر در این شهر می‌تواند قدمی بزرگ در تسریع امور حمل‌ونقل بین‌المللی محسوب شود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عضویت اخیر عراق در کنوانسیون تیر، اکنون تمام کشورهای منطقه عضو این کنوانسیون هستند که ارزش افزوده استفاده از کارنه‌تیر نه‌تنها برای شرکت‌های حمل‌ونقل، بلکه برای صاحبان کالا هم بسیار چشمگیر است. رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با اشاره به دغدغه اصلی بسیاری از فعالان حمل‌ونقل و صادرات یعنی اطمینان خاطر به منظور تامین منافع و عدم‌تضییع حقوق آنها، گفت: کارنه‌تیر می‌تواند این اطمینان را در راستای حفظ منافع صاحب کالا، گمرک و شرکت حمل‌ونقل تامین کند تا با نگاه اقتصادی جهان همسو باشیم.

وی تلاش کشورهای منطقه برای توسعه زیرساخت‌‌‌های گمرکی، بندری، جاده‌‌‌ای و ریلی را برهانی بر اهمیت ترانزیت و خدمات لجستیکی چندجانبه عنوان و بیان کرد: پیاده‌سازی و اجرای این زیرساخت‌ها در کشور ما می‌تواند درآمد استان‌‌‌ها و دولت را به طور چشمگیری افزایش دهد. صفا با اشاره به فصل هفتم برنامه پنج‌ساله توسعه کشور و وظیفه دولت در راستای سیاستگذاری و برنامه‌‌‌ریزی در حوزه حمل‌ونقل گفت: این مهم با همکاری نزدیک مراجع دولتی و بخش خصوصی باید به طور جدی مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.