سه شرط رشد تولید

کاشفی سپس اشاره‌‌‌ای به دو محور مهم نام‌گذاری امسال داشت و افزود: مهار تورم از ید اختیار استان‌‌‌ها خارج بوده و ناشی از سیاست‌‌‌های کلان اقتصادی کشور است. وی سپس به موضوع رشد تولید اشاره کرد که برای تحقق آن سه مقوله اساسی بهبود فضای کسب و کار، تامین نقدینگی و توسعه صادرات باید مدنظر قرار گیرد. رئیس اتاق کرمانشاه درباره تشدید مشکلات تامین نقدینگی بنگاه‌‌‌های اقتصادی در سال‌جاری هشدار داد و افزود: با توجه به محدودیتی که در منابع مالی بانک‌ها وجود دارد به نظر می‌رسد امسال مشکلات بیشتری در زمینه تامین نقدینگی هم در بخش سرمایه در گردش و هم سرمایه اولیه داشته باشیم. کاشفی اتکا به بازار سرمایه را در چنین شرایطی ضروری دانست که امسال هم چشم‌‌‌انداز مثبتی پیش روی این بازار پیش‌بینی می‌شود و گفت: در کرمانشاه اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده و‌‌‌ بعد از چند سال وقفه پذیرش دو تا سه بنگاه اقتصادی استان در بازار سرمایه برای امسال در حال نهایی شدن است.

وی سپس از چشم‌‌‌انداز شاخص‌‌‌های اقتصادی کشور در سال‌جاری هم یاد کرد که برای پیش‌بینی فعالیت‌‌‌های اقتصادی ضروری است و گفت: به نظر می‌رسد دولت باید تمام همت خود را صرف پایداری اوضاع اقتصادی و کاهش فراز و نشیب‌های پیش‌بینی نشده بازار ارز قرار دهد. وی سپس از برنامه‌‌‌های استان برای تحقق نام‌گذاری سال هم یاد کرد و افزود: در بخش مهار تورم که مرتبط با اقتصاد کلان است نمی‌توان کار چندانی پیش برد اما برای رشد تولید استان در حال تدوین یک بسته هستیم. کاشفی همچنین بر لزوم برگزاری مستمر نشست‌‌‌های هم‌اندیشی فعالان اقتصادی تاکید کرد که برای رسیدن به ادبیات مشترک و همچنین راه‌‌‌گشایی بین مدیران بخش دولتی ضروری است. رئیس اتاق کرمانشاه افزود: به علاوه بنا داریم امسال با برگزاری جلسات مستمر، از ظرفیت شورای گفت‌وگو بیشتر استفاده کنیم.

کاشفی توقع فعالان اقتصادی از اتاق بازرگانی را مبنی بر انسجام بین تشکل‌ها و مطالبه‌گری و انتقال مشکلات به حاکمیت بحق دانست و افزود: در سال ۱۴۰۲ تلاش خواهیم کرد نقش نهاد نمایندگی اتاق را در بهره‌‌‌مندی درست از گفت‌وگو به عنوان یک ابزار و تاکتیک برای تاثیر بر تصمیمات قوای سه‌گانه تقویت و پررنگ کنیم.