یک چهارم مشترکان گلستان بیشتر از الگو، گاز مصرف می‌کنند

وی خاطرنشان کرد: افزایش میزان سرانه هر خانوار در هوای سرد به میزان ۱۲ مترمکعب پذیرفتنی است اما متوسط مصرف هر خانوار گلستانی به ۵/ ۱۷ مترمکعب در پنج‌شنبه گذشته غیرمتعارف و نیازمند اصلاح است. طالبی با بیان اینکه روستاییان گلستان سرانه مصرف را بهتر رعایت می‌کنند، ادامه داد: ۵هزار مشترک بدمصرف استان در شهرها سکونت دارند که مصرف ماهانه گاز آنان بیش از هزار مترمکعب است. مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: مالکان منازل بزرگ در شهرها با استفاده از گاز شهری، سونا و جکوزی‌‌‌ خانه خود را گرم می‌کنند که برای جلوگیری از این کار و تامین سوخت سایر مردم، گاز این‌گونه مشترکان در صورت شناسایی قطع خواهد شد.

طالبی اظهار کرد: مشترکان پرمصرف، ۷۰ درصد انرژی بخش خانگی استان را استفاده می‌کنند و طبق برآوردها از مجموع ۲۵ درصد مشترکان پرمصرف گلستان، حدود ۱۰ درصد بدمصرف هستند. مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: این استان در انتهای خطوط انتقال گاز کشور واقع شده و سوخت موردنیاز خود را از خطوط انتقال عسلویه، خطوط انتقالی از شرق کشور و ۵/ ۴ تا ۵ میلیون مترمکعب را نیز در قالب سوآپ گاز ترکمنستان به جمهوری آذربایجان تامین می‌کند. وی در زمینه مصرف گاز ادارات گلستان نیز گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، دستگاه‌‌‌ها، ارگان‌‌‌ها، نهادها و سازمان‌‌‌ها باید یک ساعت قبل از ورود و یک ساعت قبل از خروج لوازم گرمایشی را وارد مدار یا از مدار خارج کنند.

طالبی اضافه کرد: همچنین ادارات مکلف هستند سیستم‌های گرمایشی خود را روزهای تعطیل و شب‌‌‌ها خاموش کنند. طالبی گفت: برای بررسی دقیق این دستورالعمل‌‌‌ها، گروه‌‌‌های پایش در گلستان برای سرکشی از اداره‌‌‌ها ساماندهی شدند که در صورت مشاهده تخلف ابتدا تذکر و در صورت ادامه گاز آن اداره را قطع خواهند کرد. مدیرعامل شرکت گاز گلستان اظهار کرد: به منظور اجرای این مصوبه تاکنون ۵۱۰۵ مورد پایش از ادارات انجام شده و علاوه بر صدور ۳۱۸ مورد اخطار، گاز ۷۸ اداره در استان نیز قطع شد.