پیست‌‌‌های اسکی اردبیل آماده استقبال از گردشگران

یحیی نجارقابل در گفت‌وگو با «ایرنا» اظهار کرد: در صورت تداوم بارش‌‌‌ برف، در روز جهانی برف مصادف با اول بهمن ماه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش اسکی، جشنواره ورزش‌‌‌های زمستانی در منطقه آلوارس سرعین برگزار خواهد شد. وی افزود: پیست اسکی اندبیل شهرستان خلخال نیز در صورت بارش برف، شاهد برگزاری جشنواره تندیس‌‌‌ها یا آدمک‌‌‌های برفی خواهد بود و زیرساخت‌‌‌های این پیست نیز در حال تکمیل است و در آینده، نقش بزرگ‌تری در توسعه گردشگری زمستانی استان ایفا خواهد کرد. سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در تشریح نقاط پربازدید استان اردبیل در فصل زمستان گفت: شهرستان سرعین با داشتن مراکز آب‌‌‌درمانی و آب گرم متعدد، از مناطق پربازدید استان در زمستان است و شهرستان مشگین‌شهر در دامنه سبلان نیز با دارا بودن ۱۰ مرکز آب‌درمانی از نقاط پربازدید و پرمسافر در فصول سرد سال است به طوری که اکوکمپ درنا در مشگین‌شهر، در زمستان سال گذشته ۱۰۰‌درصد اشغال شده بود.

نجار‌قابل با اشاره به ظرفیت‌‌‌های گردشگری زمستانی شهرستان‌‌‌های مغان در شمال استان گفت: قبل از شیوع کرونا با تردد حدود یک میلیون و ۶۰۰‌هزار نفر از مرز بیله‌‌‌سوار به استان، گردشگری در دشت مغان رونق خاصی داشت اما با توجه به محدودیت تردد نفر بعد از شیوع کرونا، از رونق آن کاسته شده است. وی با اعلام اینکه بعد از دو سال رکود گردشگری در دوران شیوع کرونا، شاهد رونق در گردشگری استان اردبیل هستیم، گفت: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که این شهر را در این سال میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان اکو معرفی می‌کند، عاملی برای توسعه و رونق گردشگری در استان اردبیل است و به این منظور برنامه‌‌‌های مختلفی برگزار شده و خواهد شد.

این مقام مسوول کارگاه‌‌‌های آموزشی ضرورت‌‌‌های میهمانداری با موضوع رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای صنوف مختلف و تورهای گردشگری را از برنامه‌‌‌های برگزار شده در استان اعلام کرد و افزود: تورهای ویژه خبرنگاران کشورهای عضو اکو و استان اردبیل نیز برای معرفی ظرفیت‌‌‌های گردشگری این استان برگزار خواهد شد. وی ادامه داد: برنامه شب‌‌‌های فرهنگی را با هدف معرفی قابلیت‌‌‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان اردبیل، در کشورهای همسایه همچون جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار خواهیم کرد و در نمایشگاه گردشگری در تهران از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه، سالن ویژه‌‌‌ای برای رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در طبقه همکف محل برگزاری اختصاص خواهد یافت.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل اظهار کرد: اقامتگاه‌‌‌های گردشگری استان اردبیل دارای ۲۰‌هزار تخت رسمی است و با لحاظ آغاز رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و به منظور تحریک تقاضای سفر، خدمات و امکانات مراکز اقامتی و آب‌درمانی‌‌‌های استان با ۵۰‌درصد تخفیف ارائه می‌شود. استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰‌هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان و جاذبه‌‌‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، اقتصادی و مذهبی در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.