وی ضمن تشکر از مجمع خیرین کتابخانه‌‌‌ساز و اداره کل کتابخانه‌‌‌های عمومی و خیرین اظهار کرد: خیرین استان فارس همواره در همه زمینه‌‌‌ها پیشتاز هستند. ایجاد کتابخانه به‌ویژه کتابخانه سیار هم یکی از حوزه‌‌‌هایی است که خوشبختانه خیرین در آن پیشتاز و پیش‌‌‌قدم شدند. ایمانیه با اشاره به این طرح ادامه داد: دو کتابخانه سیار که امروز افتتاح شد یکی عازم شهرستان داراب و دیگری به روستاها و مناطق محروم شهرستان شیراز خدمات فرهنگی و کتابخوانی را ارائه خواهد داد. وی به ضرورت ایجاد کتابخانه‌‌‌های سیار در استان اشاره و اظهار کرد: از خیرین دعوت می‌‌‌کنیم که به نهضت ایجاد کتابخانه‌‌‌های سیار بپیوندند. هرچه داریم از فرهنگ، کتاب، معرفت و اعتقادات است. ایمانیه افزود: اگر بتوانیم زیربناها را درست کنیم حتما روبناها هم درست خواهد شد. استاندار فارس نیاز به کتابخوانی را در میان آحاد جامعه روزافزون دانست و گفت: مبنای این امر، در دسترس گذاشتن کتاب در نزدیک‌ترین محل سکونت مردم است.

وی همچنین اظهار کرد: کودکان و نوجوانان و سایر گروه سنی نیازمند کسب آرامش، اطلاعات جهانی، دانایی و فهم بیشتر هستند به همین منظور کتابخانه‌‌‌های سیار را در اقصی‌نقاط محروم می‌‌‌بریم و در این روند کاری هم اعطای تسهیلات و خدمات خیرین را حمایت می‌کنیم تا همه روستاهای استان کتابخوان شوند. استاندار فارس تاکید کرد: منتظر نمی‌مانیم تا مردم برای خرید کتاب و کتابخوانی از راه دور به کتابخانه‌‌‌های مرکزی بیایند. بلکه کتاب را در نزدیک‌ترین محل سکونت خواهیم برد و در اختیار کودکان، نوجوانان و سایر گروه‌‌‌های سنی می‌‌‌گذاریم. وی میزان سرمایه‌گذاری برای این دو کتابخانه سیار را یک‌میلیارد و ۲۰۰‌میلیون تومان اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌‌‌های عمومی فارس نیز در این مراسم گفت: کتابخانه‌‌‌های سیار به مناطق روستایی و کم‌‌‌برخوردار خدمات ارائه می‌دهند. ضریب امانت کتابخانه‌‌‌های سیار به نسبت کتابخانه‌‌‌های ثابت، ۶ برابر است که این باعث می‌شود به جامعه‌‌ وسیع‌‌‌تری خدمات ارائه دهند. وی اظهار کرد: این کتابخانه‌‌‌های سیار به مناطقی فرستاده می‌‌‌شوند که دسترسی محدودی به منابع اطلاعاتی و کتاب دارند و ساخت کتابخانه در آن مکان‌‌‌ها زمان‌براست. منوچهری به خدمات کتابخانه‌‌‌های سیار اشاره کرد و گفت: همه خدماتی که در کتابخانه‌‌‌های عمومی ارائه می‌شود توسط کتابخانه‌‌‌های سیار نیز به مردم ارائه می‌شود؛ هرچند در کتابخانه سیار سالن مطالعه وجود ندارد؛ همچنین کتاب‌‌‌های این کتابخانه‌‌‌ها از سوی کتابخانه‌‌‌های عمومی پشتیبان تامین می‌شود و مدام در حال به‌روزرسانی است.