بهزاد برارزاده در جمع خبرنگاران اعزامی به منطقه لفور مازندران با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: مازندران در حوزه آبرسانی روستایی شرایط بغرنجی دارد به طوری که فقر مازندران در فضای سبز آن نهفته است. وی ادامه داد: همان‌طور که اکنون تلاش می‌شود جاده‌‌‌های مازندران توسعه یابد نیاز ضروری است که به زیرساخت‌‌‌های آب و فاضلاب آن نیز توجه ویژه‌‌‌تری شود. این مسوول تصریح کرد: زیرساخت‌های کنونی فقط برای ۳میلیون جمعیت ظرفیت دارد و در ایامی که مسافران بیشتری به استان وارد می‌شوند، دیگر قادر به تامین نیازها نیست. مدیرعامل آبفای مازندران با اشاره به عقب‌ماندگی‌‌‌های این استان در زمینه آبرسانی روستایی گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم و وزیر نیرو برای حل موضوع آب روستایی در قدم اول مجلس ۷۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۰ هزار روستا اختصاص داد که از این تعداد ۱۹ مجتمع آبرسانی و ۱۲۸ روستا مربوط به استان مازندران بوده است.

وی ادامه داد: از ۱۲۸ روستای مازندران برای ۱۸ روستا در حال خدمات‌‌‌رسانی از سد البرز هستیم و شهرهای بابل و روستاهای آن شامل امیرکلا، بابلسر و در آینده فریدون‌کنار از آب این سد برخوردار خواهند شد. مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران افزود: برای این منظور ۱۲۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع احداث شده و تا ۱۰ روز آینده که تصفیه‌‌‌خانه لفور وارد مدار می‌شود، گام مثبتی در راستای محرومیت‌‌‌زدایی آبی روستاهایی از گلوگاه، رامسر و بهشهر برداشته خواهد شد. وی با بیان اینکه ۱۲ درصد استان از آب سطحی و ۸۸ درصد از آب زیرزمینی یعنی ۷۴۰ حلقه چاه و ۳۷۳ چشمه استفاده می‌کنند، افزود: زمان بارندگی با کدورت آب و زمان قطع برق با خرابی پمپ‌‌‌ها مواجه می‌‌‌شویم که این چالش نشان می‌دهد باید بیشتر به سمت استفاده از آب‌‌‌های سطحی برویم.

برارزاده با بیان اینکه زیرساخت استان مازندران برای۳ میلیون نفر جمعیت ایجاد شده، گفت: اگر بناست که میزبان خوبی برای مردم ایران باشیم باید نگاه ویژه داشته و زیرساخت‌‌‌ها را بهبود ببخشیم در غیر‌این صورت در زمان پیک مصرف با مشکل خدمات‌رسانی مواجه می‌‌‌شویم زیرا عرضه و تقاضا ناتراز می‌شود. وی خاطرنشان کرد: نیاز است به سمت استفاده بیشتر از آب‌‌‌های سطحی و احداث سدهای جدید برویم. مدیرعامل آبفای مازندران استفاده ۸۸‌درصدی از آب زیرزمینی برای شرب را  نشانه فقر مطلق دانست. وی درباره شبکه فاضلاب استان گفت: ۱۷‌درصد جمعیت استان تحت پوشش فاضلاب است و این شرایط در حالی‌که این رقم در کشور ۵۳ درصد است، عدد نرمالی نیست. برارزاده با بیان اینکه برای طرح‌‌‌های فاضلاب ساری، چالوس و نوشهر نگاه ویژه داریم، گفت: در ساری از محل ماده ۵۶ اعتبار ویژه در نظر گرفته شده و مدول دوم تمام شده است.