عبدالله دیدبان گفت: اولویت امسال این دانشگاه توجه به پژوهش‌های فناوری است از این رو تصمیم گرفتیم توسعه فناوری سلامت مبتنی بر نیاز استان و کشور با تاکید بر ظرفیت‌‌های بومی و اکوسیستم فناوری را در اولویت برنامه‌های علمی خود قرار دهیم. دیدبان تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌‌های مهمی را امسال در دستور کار داریم که راه‌‌اندازی پردیس سلامت در پارک علم و فناوری، برگزاری کافه کارآفرینی و خلاقیت در دانشکده‌ها، بیمارستان‌‌ها و صنایع، برگزاری دوره‌های بوت کمپ هوش مصنوعی برای تیم‌‌سازی، راه‌‌اندازی دفاتر مشترک صنعت و دانشگاه، برگزاری رویداد‌‌های ارتباط با مشتریان و مصرف‌کنندگان محصولات و برگزاری همایش برای جذب ایده‌های فناورانه مبتنی بر نیاز صنعت از آن جمله است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره اقدامات این دانشگاه برای توسعه اقتصاد دانش‌‌بنیان گفت: راه‌اندازی مرکز نوآوری زیست فناوری و گیاهان دارویی به‌طور مشترک با پارک استان، ایجاد دو مرکز رشد اقماری در همه دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی و عضویت در صندوق پژوهش و فناوری استان از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در سال جاری است. وی یادآور شد: همچنین مشارکت در صندوق عاملیت پژوهش و فناوری تهران برای حمایت از فناوران، مشارکت در صندوق عاملیت پژوهش و فناوری تهران برای حمایت از فناوران و اجرای برنامه‌های مشترک با صنایع برای کمک به تجاری‌‌سازی محصولات از دیگر اقدامات امسال است. دیدبان افزود: در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قزوین تعداد سه شرکت دانش‌‌بنیان و ۲۶ واحد مستقر داریم و ۸۰ طرح مصوب نیز داشته‌‌ایم که ۴۷ محصول دارای نمونه اول و ۳۰ محصول نیز مجوز دریافت کرده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: همچنین ۱۲ محصول به مرحله تجاری‌‌سازی رسیده و میزان فروش از ۹۹ میلیارد ریال فراتر رفته و ۵۲ اختراع نیز ثبت شده است.

وی گفت: ساختمان پردیس سلامت دانشگاه علوم پزشکی در فضایی به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث می‌شود و دارای دو آزمایشگاه، ۴ کارگاه، دو واحد شتاب‌دهنده و ۲۴ اتاق برای استقرار فناوران خواهد بود. دیدبان تصریح کرد: پیش‌‌بینی می‌کنیم ساخت این مجموعه ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد که آن را در دو فاز عملیاتی خواهیم کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی در پایان با توجه به تغییر وضعیت کرونایی در استان گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم از ماسک استفاده کنند و از مصرف بی‌‌رویه آنتی بیوتیک‌‌ها برای رفع سرماخوردگی و آنفلوآنزا خودداری کنند و اجازه دهند پیک بیماری طی شده و این دارو بی‌‌رویه استفاده نشود.