موید محسن‌‌نژاد با بیان اینکه همزمانی برگزاری نمایشگاه‌ها برای تقویت این رویداد بوده، چون مخاطبان در سطح ملی و بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: رسالت‌‌های ما در صنایع‌‌دستی در کنار نمایشگاه گردشگری امکان تحقق بیشتری خواهد داشت و برای نمایشگاه گردشگری محور‌‌هایی در نظر گرفته شده که یکی از آنها گردشگری خوراک است. رئیس جامعه هتلداران فارس نیز در این مراسم بر ضرورت ساخت و توسعه کمی هتل و مراکز اقامتی در این استان تاکید کرد و گفت: نمایشگاه‌های گردشگری تاثیر بسزایی در معرفی جاذبه‌های گردشگری و فعالیت هتل‌‌ها به مسافران و بازدیدکنندگان نمایشگاهی و علاقه‌مندان به سفر دارند.

حسن سیادتان افزود: فارس استانی است که نزدیک به ۳ هزار اثر تاریخی دارد و از تنوع و تعدد جاذبه‌های گردشگری برخوردار است و می‌‌طلبد تاسیسات رفاهی و خدماتی چون هتل در این استان رشد بیشتری یابد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاه‌های متعدد گردشگری در کشور برگزار می‌شود از این رو باید نمایشگاه گردشگری شیراز متفاوت‌‌تر و گسترده‌‌تر برگزار شود. همان‌طور که استان فارس در بخش‌های مختلف از جمله ستاد تسهیلات سفر فارس به مقام برتر کشوری رسید باید در زمینه نمایشگاه‌های گردشگری هم فارس مقام برتر را کسب کند. رئیس جامعه هتلداران فارس اظهار کرد: بخش خصوصی در کنار بخش دولتی است و همه دست به دست هم می‌‌دهیم تا دوازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس شیراز به خوبی برگزار شود. ابراهیم بختیاری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس نیز در این مراسم اظهار امیدواری کرد: نمایشگاهی با کیفیت و در شأن هنر و هنرمندان شیراز و فارس برگزار شود.

وی تاکید کرد: باید این نوع گردشگری پالایش و روزآمد و رویکردهای زیست محیطی و علمی در آن گنجانده شود. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس ادامه داد: وارد دنیایی شده‌‌ایم که پر از تنوع‌‌طلبی است و این خود گردشگری متنوع را ایجاد کرده است؛ به عنوان مثال امروز توریست‌‌ها به دنبال بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، روستاها، بیابان و صحراهای ما هستند. بر اساس این خبر، در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس که در شیراز برپا خواهد شد، عراق به‌ویژه در حوزه گردشگری مذهبی حضور پررنگی خواهد داشت. این نمایشگاه ۲۳ تا ۲۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد. رویکرد این نمایشگاه برخلاف سال‌های گذشته که در سطح استانی برگزار می‌شد ملی و بین‌المللی است.