محمدجواد ساوری در نشست با حضور نماینده گرگان و آق‌‌قلا در مجلس، سرپرست شهرداری گرگان و اعضای شورای شهر گرگان اظهار کرد: استان گلستان در عین محرومیت، از بسیاری از ظرفیت‌‌های حوزه‌های مختلف سرمایه‌‌گذاری در بخش‌های گوناگون برخوردار است. وی تاکید کرد: جذب سرمایه‌‌گذاری‌‌های داخلی و خارجی عامل مهمی برای توسعه گردشگری است که باید با تسهیل‌‌گری همه دستگاه‌های اجرایی برای سرمایه‌‌گذاران در بخش حمایت، صدور مجوز و استعلام‌‌های موردنیاز پیگیری و تسریع شود. ساوری گفت: برای زدودن غبار محرومیت که بر چهره استان گلستان نشسته است، نیازمند کمک و همراهی سرمایه‌‌گذاران هستیم و امیدواریم با کمک و همراهی سرمایه‌‌گذاران دارای اهلیت، امکانات خوبی را برای مردم استان و سایر هموطنان ایجاد کنیم. وی گفت: لازم است کارگروه تسریع امور سرمایه‌‌گذاران به‌‌صورت مستمر و هفتگی و با محوریت مدیریت شهری گرگان و حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل شود تا بتوانیم شاهد تسریع برنامه‌های توسعه‌‌ای باشیم.

مدیرکل میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان گلستان با تاکید بر تلاش برای تسهیل‌‌گری در امور مردم، تاکید کرد: اداره‌‌کل میراث‌‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان در مدیریت جدید تا حد ممکن از قانون و دستورالعمل‌‌ها به نفع مردم و رونق اقتصادی استان بهره خواهد برد. نماینده شهرستان‌های گرگان و آق‌‌قلا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: استان گلستان در حوزه طبیعی و جغرافیایی از مزیت‌‌های ویژه‌‌ای برخوردار است؛ به‌‌ نحوی‌‌که از ۱۳ اقلیم موجود تعداد ۸ اقلیم در استان وجود دارد که این تنوع اقلیمی ظرفیت مناسبی برای گونه‌های مختلف گردشگری است.

غلامرضا منتظری تصریح کرد: اگر نگاه در سطح ملی و استانی به مزیت‌‌های نسبی استان گلستان اصلاح شود می‌توان با بهره‌‌مندی از گردشگری از این مزیت‌‌ها به نحو مطلوبی استفاده کرد. وی افزود: خوشبختانه مدیران استان در دولت سیزدهم برای تحول اثربخش در افق پیش‌‌روی گردشگری استان و شهر گرگان برای دستیابی به رونق اقتصادی و اشتغال‌‌زایی آمادگی کامل دارند. نماینده شهرستان‌های گرگان و آق‌‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌‌های سرمایه‌‌گذاری استان گفت: بافت تاریخی گرگان در کشور منحصربه‌‌فرد است که می‌تواند جاذب گردشگر باشد. وی خاطرنشان کرد: استان گلستان از گنجینه‌های بی‌‌نظیری برخوردار است که به‌‌خوبی شناسایی نشده است و امیدواریم با همراهی و تعامل همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان مستعد را بیش‌‌ از پیش شکوفا کنیم.