وی اظهار کرد: طرح جامع مدنظر ما یک برنامه مدیریت جامع سیل است که هم اقدامات پیشگیرانه را پوشش دهد و هم در بحث اقدامات مقابله‌‌‌ای برنامه داشته باشد. حسن امینی‌‌‌راد، عضو هیات علمی دانشگاه نوشیروانی بابل و استادیار گروه آموزشی محیط‌زیست دانشکده عمران این دانشگاه نیز در این نشست گفت: درباره سیل که به نظر می‌رسد فراوانی‌‌‌اش در حال بیشتر شدن است و تغییر اقلیم هم این فرآیند را تشدید می‌کند، بجاست که طرح مدیریت جامع سیلاب تدوین شود. در فرآیند تدوین این راهبرد نیز هرچقدر سازمان‌ها با هم مرتبط شوند که ساختار واحد و هماهنگ ایجاد شود سرعت کار بیشتر خواهد شد.

وی گفت: هفت محور را طی بررسی‌‌‌هایی فهرست کردیم که در هر کدام از این محورها دانشگاه توانمندی همکاری دارد. محور مدیریت حوضه آبریز و حفاظت از آبخیزداری یکی از این محورهاست. البته باید بدانیم که مدیریت حوضه آبریز به صورت مستمر پایش می‌شود یا نه. محور دوم مطالعه و اجرای طرح‌‌‌های سازه‌‌‌ای مانند سد و دیواره حفاظتی و محور بعدی مطالعه و اجرای طرح‌‌‌های غیر‌سازه‌‌‌ای است که در هر دو حوزه دانشکده عمران ما قابلیت پژوهش و فعالیت دارد. این عضو هیات علمی دانشگاه نوشیروانی، طراحی سیستم کارآمد و جمع‌‌‌آوری آب‌‌‌های سطحی مانند مدل کنترل سیلاب در محیط شهری و تهیه و تدوین نظامنامه سیل و عمل به طرح در مواقع بحران را نیز از محورهای تعیین شده برای تدوین طرح جامع سیلاب مازندران برشمرد که توسط دانشکده صنایع این دانشگاه قابل اجرا هستند.

امینی‌‌‌راد خاطرنشان کرد: محور بعدی آموزش همگانی و تخصصی است که تاثیر بسیار زیادی در کاهش خسارات ناشی از سیل دارد و نمونه‌‌‌های موفقیت‌‌‌آمیز آن نیز دیده شده است. در این زمینه دانشکده برق دانشگاه نوشیروانی که به سیستم‌های هوشمند مجهز است می‌تواند سامانه‌‌‌های هوشمند اطلاع‌‌‌رسانی را در مناطق سیل‌‌‌خیز و ارتفاعات مستعد ایجاد سیل طراحی و تعبیه کند. اگر بتوانیم ایستگاه‌‌‌های اطلاع‌‌‌رسانی  بهنگام و به‌روزی داشته باشیم قطعا کمک زیادی به کاهش خسارات خواهد شد.  وی افزود: اگر اطلاعاتی در زمینه گلوگاه‌‌‌ها و محل‌‌‌های پرخطر از نظر ایجاد سیل در اختیار دانشگاه قرار گیرد دانشکده‌‌‌های ما می‌توانند به صورت هدفمند و ماموریت‌‌‌محور مطالعات لازم را انجام دهند. دانشگاه نوشیروانی با دانشکده‌‌‌های عمران، برق، صنایع، مکانیک و مهندسی شیمی آماده است تا طرح مدیریت جامع سیلاب را با همکاری شرکت آب‌‌‌منطقه‌‌‌ای و دستگاه‌های مرتبط تدوین کند. در این نشست مقرر شد دانشگاه نوشیروانی بابل در مدتی محدود و مشخص برنامه اولیه برای تدوین طرح مدیریت جامع سیلاب را به شرکت آب‌‌‌منطقه‌‌‌ای مازندران ارائه کند.