بهمن امیری مقدم در نشست فعالان اقتصادی کرمانشاه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه بیشترین آمار اشتغال غیررسمی و نرخ بیکاری مربوط به استان‌‌‌های محروم مرزی است، اظهار کرد: بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد هر منطقه‌‌‌ای صنعتی‌‌‌تر باشد، میزان اشتغال رسمی و پایدار در آنجا بیشتر است. وی با انتقاد از تمرکزگرایی صنایع در مرکز کشور اظهار کرد: عدالت محوری در توزیع صنایع و سرمایه‌گذاری در کشور نداریم و سیاستگذاری‌‌‌های اشتباه در این زمینه باعث شده مشکلات متعددی رخ دهد که مهم‌ترین آن عدم‌صنعتی شدن مناطق مرزی و از دست رفتن منابع و ظرفیت‌‌‌ها در مناطق مرکزی کشور است.

استاندار کرمانشاه مهاجرت به مناطق مرکزی، خالی شدن روستاهای مرزی از جمعیت و توسعه حاشیه‌‌‌نشینی را از دیگر پیامدهای تمرکز صنایع در مرکز دانست و خاطرنشان کرد: باید تفاوتی در قوانین ایجاد شود که مناطق محروم مرزی برای سرمایه‌گذاران جذاب شود. امیری‌‌‌مقدم یکی از این مناطق محروم مرزی را کرمانشاه دانست و به نرخ بالای بیکاری ۵۰ ساله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جنگ تحمیلی، زلزله و سیل باعث شده کرمانشاه در این سال‌ها همچنان با مشکلات متعددی مواجه باشد. برای مثال منطقه مرزی قصرشیرین که قبل از جنگ ۱۲۰‌هزار نفر جمعیت داشت و پر از فرصت شغلی بود، اکنون تنها ۲۰‌هزار نفر جمعیت دارد. وی خواستار در نظر گرفتن تسهیلات و مشوق‌‌‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران در کرمانشاه شد و افزود: کرمانشاه زیرساخت‌‌‌های بسیار خوبی دارد، برای مثال در سفر اخیر رئیس‌جمهور توانستیم میزان تخصیص آب صنایع استان را به بیش از دو برابر افزایش دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز خواستار آن شد که ایمیدرو و ایدرو به تکالیف خود در کرمانشاه عمل کنند. حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا با اشاره به قوانین دست و پاگیری که پیش روی بخش تولید است، اظهار کرد: دردآور است که فعالان اقتصادی اعلام می‌کنند اگر هیچ قانونی نباشد، راحت‌‌‌تر کار خود را پیش می‌‌‌برند. وی همچنین گلایه‌‌‌هایی را که از سوی فعالان اقتصادی نسبت به بورس وارد است تایید و خاطرنشان کرد: لیدرهای بورس اجازه پایین آمدن قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنایع را نمی‌دهند. موضوع دیگری که حسینی‌‌‌کیا به آن اشاره کرد تفکیک وزارت صمت بود و گفت: در کمیسیون صنایع نیز دید مثبتی به این مساله وجود ندارد و نیازمند  بررسی‌‌‌های دقیق تر هستیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس سپس از استان کرمانشاه یاد کرد و با اشاره به بازدیدهای میدانی کمیسیون صنایع و معادن از واحدهای تولیدی کرمانشاه، اظهار کرد: در این بازدیدها صنایع کرمانشاه بسیار پرظرفیت دیده شد و امیدواریم بتوانیم حمایت‌‌‌ها و تسهیلاتی را برای کمک به صنایع استان در نظر بگیریم. حسینی‌‌‌کیا یکی از مشکلات کرمانشاه را عدم‌سرمایه‌گذاری نهادها در استان دانست و خاطرنشان کرد: ایمیدرو و ایدرو نیز اقداماتی را در کرمانشاه در حوزه واحدهایی مانند بیواتانول، بیوایمپلنت و برخی معادن آغاز کرده‌‌‌اند، اما هنوز به همه تکالیف خود عمل نکرده‌‌‌اند. وی معضل «معارض» در حوزه معادن استان را نیز بسیار جدی دانست که باید مرتفع شود. این نماینده مجلس بر لزوم افزایش اختیارات استانی مدیران و خصوصا بانک‌ها در پرداخت تسهیلات هم تاکید کرد و با بیان اینکه اکنون سقف این اختیارات ۵‌میلیارد تومان است، خواستار افزایش این سقف شد.