وی به سدهای استان اشاره کرد و افزود: کردستان دارای ۵ سد در حال بهره‌‌برداری و ۸ سد در حال ساخت است که در صورت تکمیل این طرح‌ها، بخش قابل توجهی از مشکلات آب استان، مرتفع خواهد شد.

وی به سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه آب شرب سنندج نیز اشاره کرد و با اعلام اینکه یکی از اهداف اجرای این سد تامین آب شرب سالم و پایدار شهرستان سنندج است، افزود: طی بازدید اخیر شاهد پیشرفت ۷۰ درصدی این طرح بودیم و امید است در اوایل نیمه دوم سال جاری به بهره‌‌برداری برسد. محرابیان افزود: این خط انتقال ادامه دارد و بخشی از آن به سد قوچم و از آنجا به قروه و دهگلان منتقل می‌شود. وزیر نیرو در ادامه به سد سیازاخ نیز اشاره کرد و ادامه داد: این سد ۲۳۰ میلیون مترمکعب حجم نرمال دارد که در گذشته نواقصی داشت و بیشتر این نواقص مرتفع و این سد در سال جاری برای نخستین بار آبگیری شد. اکنون حدود ۲۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد که با تکمیل جاده دسترسی و پل ارتباطی، آبگیری به‌طور کامل انجام خواهد شد.سد عباس‌آباد از دیگر طرح‌های اولویت‌‌دار استان است که محرابیان در حضور ریاست جمهور به آن اشاره کرد و گفت: درباره تامین آب شرب شهر بانه اقدامات اضطراری صورت گرفته که با احداث ایستگاه پمپاژ آب اضطراری با ۲۲ کیلومتر خط انتقال؛ آب از سد عباس‌‌آباد به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: ایستگاه پمپاژ دائم شهرستان بانه نیز تا پایان شهریور سال جاری خاتمه خواهد یافت و برای همیشه مشکل تامین آب شرب این شهرستان رفع می‌شود. این مقام مسوول در ادامه به سد گاران مریوان اشاره و اظهار کرد: این سد خاتمه یافته اما خط انتقال و تصفیه‌‌خانه به بهره‌‌برداری کامل نرسیده بود که بخش عمده این مهم نیز انجام شده و به زودی به بهره‌‌برداری کامل خواهد رسید.

محرابیان طرح سد چراغ‌‌ویس شهرستان سقز را دارای اهمیت دانست و گفت: نظر به اینکه این شهرستان از جمعیت قابل توجهی برخوردار بوده به حدود ۷۰۰ لیتر بر ثانیه برای تامین آب شرب نیاز است و با توجه به پیگیری‌‌های مستمر، به زودی جاده دسترسی خاتمه یافته و مشکل آب شهرستان سقز نیز به‌طور کامل رفع می‌شود.

سد امیر‌آباد و رمشت از دیگر مواردی بود که وزیر نیرو به آن اشاره و اظهار کرد: سد امیرآباد در آذر آبگیری خواهد شد و این دو سد حدود یک هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار خواهند داد. وی افزود: طرح جهاد آبرسانی که از سه ماه پیش برای آبرسانی به روستاها آغاز شده پیشرفت خوبی داشته و اعتباری حدود ۵۲۸ میلیارد تومان برای ۱۶۹ روستا در نظر گرفته شد که در حال حاضر این تعداد به ۲۵۰ روستا ارتقا یافته است.