عبدالمجید دیناروند در نشستی خبری با بیان اینکه نیروگاه مفتح ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق دارد، اظهار کرد: این نیروگاه در بدترین روزها و ایام گرم تابستان برای خدمت به مردم آماده باش است و همچنین در ایام کنکور در حالت آماده باش قرار داشت و به هیچ وجه نمی‌‌‌گذاریم مردم تحت فشار قرار بگیرند. وی ادامه داد: مصرف آب این نیروگاه از پساب بوده و نیروگاه شهید مفتح هیچ‌گونه تقصیری در کاهش آب زیرزمینی استان نداشته؛ شایعاتی که در رابطه با نیروگاه مطرح می‌شود بی‌‌‌مورد است. دیناروند اشاره کرد: این نیروگاه یک‌درصد از آب زیرزمینی همدان برداشت می‌کند و اصلا با منطق و عقل جور در نمی‌‌‌آید که دشت کبودرآهنگ با یک‌درصد برداشت آب زیرزمینی این نیروگاه خشک شود و قطعا دلایل دیگری دارد. وی خاطرنشان کرد: هر تبدیل انرژی با یکسری از مشکلات همراه است؛ این نیروگاه زمانی که گازسوزی می‌کند دود مشکل‌‌‌دار قابل ملاحظه‌‌‌ای ندارد.  مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان تصریح کرد: امسال پساب و دود خروجی از نیروگاه بدون مازوت است؛ البته این شرایط به تصمیمات کشوری نیز ارتباط دارد اما تا زمانی که امکان باشد ما از مازوت استفاده نمی‌‌‌کنیم تا این افتخار هم‌‌‌چنان نصیب ما باشد.

دیناروند با اشاره به اینکه سه سال متوالی بین نیروگاه‌‌‌های کشور رتبه یک را کسب کردیم، گفت: آمادگی این را داریم در سال جدید نیز این عنوان را تصاحب کنیم. در ادامه معاون تولید نیروگاه برق شهید مفتح همدان با بیان اینکه رسالت نیروگاه، تامین انرژی الکتریکی استان است، اظهار کرد: اکنون مصرف استان را به سختی تامین می‌‌‌کنیم و برای سال آینده قطعا نیاز به سرمایه‌گذاری و نصب نیروگاه جدید داریم؛ ۹۴۰ مگاوات در ساعت تولید برق داریم و ۱۰۰‌درصد نیاز استان را در مبحث تامین برق تاکنون پاسخگو بوده‌‌‌ایم. پژمان اختری افزود: بالاترین تبادل بار را در کشور داریم و در مرکز ثقل برق کشور قرار داریم؛ اگر شرایط ناگواری برای نیروگاه به وجود بیاید نه تنها استان بلکه کشور نیز موجب ضرر می‌شود؛ مصرف سوخت نیروگاه ۹۹‌درصد سوخت گاز است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تا به امروز بین نیروگاه‌‌‌ها بیشترین مصرف گاز را در کشور داشتیم؛ از سال ۹۴ با وجود پروژه انتقال پساب تنها یک‌درصد مصرف آب زیرزمینی داریم و قطعا مشکلات بی‌‌‌آبی و خشک شدن دشت‌‌‌ها هیچ ارتباطی به نیروگاه ندارد. اختری در پایان گفت: در مناطق مختلف نیروگاه، گیاهان دارویی و حیوانات مختلفی وجود دارند؛ با توجه به دستورات وزارت نیرو و با توجه به خشکسالی کنونی و کم‌مصرف بودن توربین‌‌‌های گازی و حجم گاز بالای کشور برای افزایش راندمان بالای تولید انرژی از توربین‌‌‌های گازی تولید داخل استفاده می‌‌‌کنیم و در این حوزه در کشور خودکفا هستیم.