علیرضا مرتضوی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: نمایشگاه طلا اصفهان باوجود فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و مشکلات، از نظر حجم و کیفیت، بالاترین سطح را بین نمایشگاه‌‌‌های پیشین دارد که ترجمه اقتصاد مقاومتی است. وی گفت: سیاست‌های کلی نمایشگاه اصفهان نیز به منظور استفاده از توانمندی‌‌‌های شهر، استان و کشور و به نمایش گذاشتن آن برای تجار و صادرکنندگان داخلی و خارجی است تا به توسعه پایدار در راستای ایجاد اشتغال دانش‌‌‌بنیان و فضای کسب و کار بهتر برای اقتصاد کشور دست‌‌‌یابیم. مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان گفت: اگر نمایشگاه در برابر مشکلات موجود ایستادگی نمی‌کرد، نمی‌توانست نمایشگاه‌‌‌های باکیفیت برگزار کند. نمایشگاه‌‌‌های اصفهان در ادامه، تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود به نحوی  که بازدیدکنندگان بتوانند از آن بهره‌‌‌مند شوند؛ نمایشگاه‌‌‌هایی که در آن شاهد دستاوردهای جدید و حضور هیات‌‌‌های خارجی باشیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه در نمایشگاه طلای اصفهان هیاتی بازدیدکننده از کشورهای آفریقایی نیز حضور خواهند داشت، افزود: چشم‌‌‌انداز نمایشگاه بین‌المللی اصفهان کیفی‌‌‌سازی است و اهمیت ویژه‌‌‌ای به صادرات و اشتغال دانش‌‌‌بنیان می‌دهد. وی افزود: باوجود کاهش اشتغال در برخی از کارگاه‌‌‌های تولید طلا و ماشین‌‌‌آلات آن، شاهد رشد فعالیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در این صنعت هستیم. حسین سیدمعلمی، مدیرعامل شرکت نمایشگاهی رویش چیستا و برگزارکننده نمایشگاه طلای اصفهان نیز با اعلام اینکه تحریم‌ها حضور مشارکت‌‌‌کنندگان خارجی را تحت‌‌‌الشعاع قرار داده است، افزود: با این‌‌‌حال ۵ شرکت ترکیه‌‌‌ای در کنار بازدیدکنندگانی از هند، ترکیه، عراق و امارات متحده عربی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

به گفته وی بعد از چند سال رکود در این حوزه به دلایل مختلف ازجمله شیوع کرونا، پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌‌‌بها، گوهرسنگ‌‌‌ها، ماشین‌‌‌آلات و صنایع وابسته با ۶۵۰۰ مترمربع فضای مفید، نویددهنده توسعه این صنعت و جایگاه اصفهان در آن خواهد بود. محسن طلایی مینایی، رئیس هیات‌مدیره انجمن طلا و جواهر اصفهان نیز در پاسخ به پرسش «دنیای‌اقتصاد» در مورد برندینگ صنعت طلا و نقش طبقه خلاق در آن با ذکر این نکته که میز کشوری طلا با تمرکز بر تولید و صادرات در اصفهان تشکیل خواهد شد، افزود: اصفهان برای نخستین بار با دعوت هنرمندان، طراحان و جوانان خلاقِ خوش فکر، فضای کار مناسبی را برای رشد استعدادها و حضور طبقه خلاق در هنر-صنعت طلا فراهم کرده تا از این مسیر به توسعه کیفی مصنوعات طلا، جواهر و سنگ‌‌‌های قیمتی برسد و برندینگ این صنعت را به‌‌‌پیش ببرد.