عباس صدریان‌‌فر اظهار کرد: با توجه به شرایط نامساعد بارش‌‌های صورت‌‌گرفته در بالادست سدهای استان اکنون حجم مفید مخازن استان۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب معادل ۳۶ درصد بوده و ۶۴ درصد از حجم مخازن سدهای استان خالی است.

 وی با بیان اینکه بین سدهای استان وضعیت موجودی منابع آب سد کرخه از سایر سدها بحرانی‌‌تر است، افزود: میزان ورودی این سد از ابتدای سال آبی جاری نسبت به میانگین بلندمدت حدود ۶۰ درصد کاهش داشته است که با در نظر گرفتن این موضوع از یکسو و قرار گرفتن در دومین سال خشکسالی پیاپی در این حوضه آبریز، کاهش قابل توجهی در ذخایر آب این سد ایجاد شده است و اکنون سطح آب مخزن سد کرخه نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۰ متر پایین‌‌تر و از نظر حجم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب کمتر است. همچنین حجم باقی‌مانده قابل بهره‌‌برداری از سد کرخه ۲۷۰ میلیون متر مکعب است.

صدریان‌‌فر گفت: با توجه به اهمیت تامین نیاز آب شرب مردم و شرایط خشکسالی شدید حاکم بر حوضه‌های منتهی به استان، تامین آب شرب باکیفیت را در دستور کار قرار دادیم و چند طرح ضربتی  را با همکاری شرکت آبفای استان برای اتصال تمام تاسیسات آب شرب شهرهای اهواز، آبادان، خرمشهر و شادگان به منبع پایدار طرح آب شرب غدیر آغاز کردیم.