وی با اشاره به قرارداد مطرح شده با روسیه عنوان کرد: در این خصوص توافقاتی در زمینه انتقال برخی تکنولوژی‌‌‌ها صورت گرفته است. دانشی اظهار کرد: سازندگان صنعت نفت باید وارد عرصه مزیت‌‌‌سازی کالا شوند، کالای تولیدی ما باید مزیت خروج از مرزها را داشته باشد، به منظور تحقق این امر باید برنامه‌ریزی کنیم و در اصل به جنگ اقتصادی برویم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کرد تا با اصلاح برخی قوانین متناسب با شرایط موجود، از سازنده‌‌‌های تجهیزات صنعت نفت حمایت شود و آنها را حفظ کرد.

دانشی با اشاره به توانمندی شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت افزود: بعضی از این شرکت‌ها رشد فزاینده‌‌‌ای داشته‌‌‌اند و در سطح بین‌المللی مطرح‌‌‌اند و از شرکت‌هایی که بتوانند در کنار صنعت نفت فعالیت کنند استقبال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به وضعیت تولید این شرکت گفت: این آمادگی را داریم که در صورت فراهم شدن شرایط تولید را افزایش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت در حوزه مسوولیت‌‌‌های اجتماعی اظهار کرد: مباحث HSE و زیست محیطی سرلوحه این مجموعه قرار دارد. باید به دنبال این باشیم تا طرحی نو در این صنعت پیاده‌سازی کنیم.  مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این زمینه به قرارداد جدید با پتروشیمی برای جمع‌‌‌آوری گازهای همراه اشاره کرد که به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد: صنعت نفت باید نسبت به مسوولیت‌‌‌های اجتماعی خود حساسیت بیشتری به خرج دهد و بدون شک نگاه ما متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود.  دانشی درباره پرداخت حق آلایندگی در استان گفت: در این زمینه هزینه‌‌‌های خوبی پرداخت شده است. در این بخش بودجه وجود دارد، اما به درستی هزینه نمی‌شود.

وی در خصوص استخدام نیرو در این مجموعه گفت: بیشتر شرکت‌های فعال در این حوزه نیروهای مورد نیاز خود را در اختیار دارند، ما باید به سمتی برویم که نیروهای فنی را وارد سیستم کنیم و در سال آینده استخدام‌‌‌های رسمی داشته باشیم.از سوی دیگر نیز باید با فرهنگ شغل‌‌‌های فصلی آشتی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب درباره طرح ۲۸ مخزن توضیح داد: نحوه تامین مالی به شیوه استقراض و تشکیل ساختار مجزا برای اجرای طرح، از ایرادهای این طرح بود که در دولت جدید تغییراتی در آنها ایجاد شد و در تلاش برای تسریع در اجرای آنها هستیم.