حمید بادامی‌‌‌نجات افزود: به بهانه کمبود منابع و تکمیل طرح‌‌‌های نیمه‌تمام بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان دستخوش تغییرات مهمی شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال۱۴۰۰ شهرداری همدان ‌هزار و ۶۸۵‌میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، اضافه کرد: از آنجا که هرساله شهرداری در ماه‌‌‌های آبان تا دی‌‌‌ اصلاحیه بودجه کل مدیریت شهری را تدوین می‌کند تا اعداد و ارقام، طرح‌‌‌ها و درآمدها واقعی‌‌‌تر شود، امسال هم این مهم صورت گرفت و شهرداری همدان اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم شورای اسلامی کرد و شورا هم پس از بررسی‌‌‌هایی که داشت تقریبا تمام اصلاحیه که شهرداری ارسال کرده بود را پذیرفت و رای مثبت داد.

بادامی‌‌‌نجات با اعلام اینکه بنده به دلایلی به اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری همدان رای منفی دادم، اظهار کرد: نخستین دلیل این بود که تقریبا بیش از ۶۰ طرح به صورت کامل حذف شده و بیش از ۵۰ طرح نیز کاهش اعتبار داشته‌‌‌اند که عمدتا این طرح‌‌‌ها محله محور بوده است.

وی یکی دیگر از دلایل رای منفی خود به اصلاحیه بودجه را حذف طرح‌‌‌های گردشگری برشمرد و گفت: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری همدان پنج طرح گردشگری که در بودجه پیش‌بینی شده بود هم در اصلاحیه به صورت کامل حذف شد.

عضو شورای شهر همدان در این زمینه اضافه کرد: نکته مهم اصلاحیه بودجه این بود که ۱۳‌درصد هزینه جاری افزایش داده شده بود و توازن بین هزینه‌‌‌های‌‌‌ جاری و عمرانی را که سال‌های گذشته همواره نسبت ۶۰‌درصد عمرانی به ۴۰‌درصد جاری بود را تغییر داده و به نسبت ۴۹‌درصد عمرانی رسانده بودند.

بادامی‌‌‌نجات با بیان اینکه به‌‌‌رغم وعده‌‌‌های داده شده در حوزه فناوری‌‌‌ کاهش ۶۰‌درصدی بودجه سازمان فناوری از دیگر اشکالات اصلاحیه بودجه بود، افزود: دو طرح بسیار مهم سازمان فناوری از جمله دیتاسنتر که سال‌هاست شهرداری همدان پیگیر ایجاد آن است و طرح ایجاد زیرساخت حساب شهروندی، از طرح‌‌‌های بسیار مهم و تاثیر‌‌‌گذار این سازمان بودند نیز حذف شده‌‌‌اند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این درآمد پایداری که برای سازمان فناوری در سال گذشته ایجاد کرده بودیم که این درآمدهای پایدار از محل ارزش افزوده‌‌‌ و پروانه‌‌‌های ساختمانی برای سازمان فناوری تامین شود این درآمدها هم به صورت کامل حذف شد که این اقدام قطعا در آینده سازمان فناوری را دچار مشکل خواهد کرد و برنامه‌‌‌ریزی که برای توسعه سازمان و به تبع آن ایجاد بستر برای شهر هوشمند تدوین شده بود را ابتر قرار می‌دهد.