سعید دشتی‌­زاده اظهار کرد: طی مدت یاد شده در مناطق چهارگانه اهواز ‌هزار و ۹۲۵ فقره دریچه فاضلاب و تعداد ۴۵۹ مورد کنتور آب به سرقت رفته است. وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون۲۱۳ فقره سرقت کنتور آب در شرق و ۲۴۶ فقره سرقت کنتور آب در غرب اهواز رخ داده است.

مدیر آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: سرقت دریچه‌­های فاضلاب از مهم‌‌ترین مشکلاتی است که مجموعه آبفای اهواز همواره با آن درگیر بوده به همین دلیل تغییراتی در جنس و نصب آنها اعمال خواهد شد.

دشتی‌­زاده افزود: با توجه به اینکه دریچه‌­های فاضلاب از جنس چدن هستند، امکان فروش آنها وجود دارد و سارقان به همین علت اقدام به سرقت می­‌کنند.

مدیر آبفای اهواز در ادامه خطر دیگری که به دلیل سرقت درهای منهول، شهروندان را تهدید می­‌کند سقوط مردم و به‌ویژه کودکان به درون فاضلاب دانست و گفت: به همین دلیل تامین و نصب دریچه‌­های فاضلاب کامپوزیت از مهم‌ترین برنامه­‌هایی است که توسط مجموعه آبفای اهواز به اجرا درخواهد آمد.

وی اصلی­‌ترین مشکل پس از سرقت این دریچه­‌ها را ورود زباله و نخاله‌­های ساختمانی به درون شبکه دانست و گفت: خسارت ناشی از سرقت­ دریچه­‌های فاضلاب در این مدت ۳۰۰‌میلیارد ریال بوده اما مهم‌تر از آن ورود زباله و نخاله­‌های ساختمانی به درون شبکه فاضلاب است که منجر به گرفتگی و پس‌­زدگی فاضلاب در خیابان و معابر می‌شود.