راهنمای درج استوری در تلگرام (0 تا 100 بدون محدودیت)

پس از استقبال بی نظیر عموم مردم از قابلیت استوری اینستاگرام، تلگرام نیز برای حمایت از دنبال کنندگان خود چنین قابلیتی به اپلیکیشن خود اضافه کرد. پس از اضافه شدن چنین قابلیتی به تلگرام، فروش کانال‌های تلگرامی و ربات‌ها به صورت قابل توجه افزایش پیدا کرد. با توجه به این زیرساخت‌های ذخیره اطلاعات در تلگرام کاملا متفاوت است، کاربران ایرانی تلگرام باید از اشتراک پریمیوم تلگرام استفاده کنند. دانلود نسخه‌های مود شده تلگرام نیز نمی‌تواند به شما کمک کند و پس از یک الی دو روز استوری گذاشتن به سادگی اکانت تلگرام فرد اسپم خواهد شد.

اما نگران نباشید، برخی از استارتاپ‌ها و سایت‌های فعال در این حوزه قابلیت استوری گذاشتن در تلگرام را به حساب کاربری شما اضافه خواهند کرد. کافیست از خدمات تلگرام پریمیوم آریاپی استفاده کنید و سپس شماره خود را در داخل اکانت ارسالی ثبت کنید. پس از آن تیک آبی تلگرام پریمیوم برای شما فعال خواهد شد و به سادگی قابلیت استوری گذاشتن خواهید داشت. اکانت‌های ایرانی به دلیل تحریم از سمت تلگرام امکان خرید از گوگل پلی، اپ استور و یا پلتفرم اصلی تلگرام را ندارند و نیاز به سایت‌های واسطه خواهند داشت.

 استوری تلگرام پریمیوم چه مزایای به دنبال دارد؟

 استوری تلگرام پریمیوم چه مزایای به دنبال دارد؟

قطعا مزایای استوری گذاشتن در تلگرام برای کسانی که به صورت شخصی فعالیت می‌کنند و اکانت‌هایی که تحت عنوان یک بیزینس فعال هستند، متفاوت است. با این حال سعی می‌کنیم برخی از مزایای استوری تلگرام پریمیوم را بررسی کنیم.

  • به هر میزان که توجه افراد از طریق استوری تلگرام به کالا و خدمات یک شخص جلب شود، احتمال تبدیل و فروش آن نیز بیشتر می‌شود.
  • کسانی که به دنبال شبکه سازی و برندینگ بهتر هستند، با استفاده از استوری تلگرام خود را بهتر و جذابتر معرفی می‌کنند.
  • با توجه به فیلترینگ اینستاگرام و قابلیت پروکسی تلگرام به اشتراک گذاشتن خاطرات و نظرات از طریق استوری تلگرام به مراتب ساده تر خواهد بود.
  • هنگام بررسی پروفایل افراد، امکان تماشای استوری و خاطرات ساده‌تر شده است.
  • از مهمترین مزایای استوری تلگرام پریمیوم در این است که مدت زمان نمایش آن به صورت اختصاصی قابل تغییر است.
  • به هر میزان که مخاطبین استوری تلگرام بیشتر می‌شود، رفرال گیری و کسب سود از مخاطبین ساده تر انجام می‌شود.
  • به صورت کلی افراد نسبت به تماشای استوری احساسی تحت عنوان FOMO «احساس از دست دادن» دارند. این ویژگی منجر به ارتباط بهتر با مخاطبین و درگیر کردن آن ها می‌شود، چه برای اکانت شخصی و چه برای اکانت بیزینسی، استوری تلگرام ضروری است. 

استوری تلگرام کجاست؟

اگر کسی از اطرافیان شما قابلیت تلگرام پریمیوم را فعال نکرده باشد، بدیهی است که استوری تلگرام به شما نمایش داده نشود. با استوری گذاشتن یکی از اعضای تلگرام برای تمامی مخاطبین او یک هشدار ارسال خواهد شد. در بالای صفحه دقیقا مانند اینستاگرام دایره‌ای نمایان می‌شود. اگر روی این دایره بزنید امکان تماشا و ذخیره کردن استوری فراهم می‌شود. در صورتی که تلگرام شما به آخرین نسخه به روز شده است، کافیست که صفحه چت اصلی خود را به پایین بکشید تا نوار استوری در بالای صفحه ظاهر شود.

آیا امکان استوری تلگرام رایگان وجود دارد؟

 به هیچ وجه امکان ثبت استوری رایگان وجود ندارد، چرا که تلگرام در نسخه اصلی خود آن را به عنوان خدمات پریمیوم دسته بندی کرده است. حال برای از افراد با استفاده از ربات استوری تلگرام پریمیوم و یا نسخه مود شده تلگرام پریمیوم استوری رایگان قرار میدهند. این قابلیت به صورت کوتاه مدت است و اکانت آن ها بسته می‌شود. البته که در ابتدای معرفی قابلیت استوری تلگرام پریمیوم به برخی از اکانت‌هایی که با شماره آمریکا ثبت شده بودند، اجازه ثبت استوری به صورت آزمایشی داده شد، اما این قابلیت نیز از بین رفته است و نمی‌تواند مجدد استفاده گردد.

چگونه استوری تلگرام را فعال کنیم؟

در صورتی که اکانت تلگرام پریمیوم برای شما فعال است، کافیست که مراحل زیر را دنبال کنید تا به سادگی استوری بگذارید. اگر اکانت با پیش شماره ایران "98+" دارید و اکانت استاندارد تلگرام را استفاده می‌کنید، باید از طریق سایت‌ها و مراکز معتبر آن را ارتقاء دهید.

نحوه استوری گذاشتن در تلگرام اندروید

  • اپلیکیشن تلگرام را باز کنید.
  • علامت دوربین در پایین صفحه را لمس کنید تا یک صفحه جدید برای شما باز شود.
  • حال می‌توانید از بخش گالری خود یک عکس انتخاب کنید و یا یک محتوای جدید در لحظه ثبت نمایید.
  • در پایان بخش تنظیمات را بر اساس نیاز خود شخصی سازی کنید و استوری خود را منتشر کنید.

آموزش فعال سازی استوری تلگرام در آیفون

استوری گذاشتن در آیفون اندکی ساده‌تر است و کافیست که از بالای صفحه روی علامت استوری ضربه بزنید تا صفحه استوری تلگرام برای شما باز شود. سپس می‌توانید عکس جدیدی بگیرید و یا از داخل پوشه گالری خود یک محتوای جذاب انتخاب و منتشر کنید. به یاد داشته باشید که نوع مخاطبینی که قادر به تماشای استوری هستند در پایان باید مشخص شود.

تنظیمات استوری تلگرام

تنظیمات استوری تلگرام

استوری تلگرام آنچنان تنظیمات سخت و پیچیده ای ندارد که بخواهد شما را گیج و متحیر کند، کافیست چند بخش ساده را بررسی و شخصی سازی کنید که در ادامه به صورت دقیق مشخص خواهیم کرد.

کپشن | Caption

اولین بخشی که هنگام انتخاب یک محتوا جهت استوری برای شما مشخص می‌شود، بخش کپشن است که می‌توانید علاوه بر متن، لینک سایت و یا دیگر شبکه های اجتماعی خود را قرار دهید.

ابزار ادیت و روتوش عکس

ابزار ارسال عکس برای مخاطبین تلگرام در این بخش نیز فعال است که به تغییر سایز، بهینه سازی نور تصویر یا قرار دادن انواع استیکر محدود خواهد شد. برای ادیت حرفه‌ای نیازمند اینشات و کپ کات خواهید بود.

 Who Can See

در این بخش می‌توانید افرادی که قادر به تماشای استوری شما هستند را مشخص کنید. حتی پس از انتشار محتوا نیز چنین قابلیتی کاملا در دسترس است و کافیست روی بخش تنظیمات استوری ضربه بزنید.

Save to Gallery

یکی از مهمترین قابلیت‌های تلگرام که برخی مواقع نادیده گرفته می‌شود، ذخیره سازی رشته استوری است. شما می‌توانید استوری های خود را ذخیره کنید تا در صورت نیز به آن ها دسترسی داشته باشید.

بایگانی کردن استوری ها

از مهمترین مزایای تنظیمات استوری تلگرام پریمیوم، آرشیو کردن اطلاعات است. در صورتی که بخواهید بدون ذخیره کردن به اطلاعات خود و همچنین آمارهای آن دسترسی پیدا کنید، بخش آرشیو به شما کمک خواهد کرد.

در این بخش به صورت اجمالی و کاربردی به راهنمای درج استوری در تلگرام پریمیوم پرداختیم. در صورتی که سوال و یا چالشی ذهن شما را به خود مشغول کرده است، از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند. اگر بخواهیم یک جمع بندی از تمامی نکات خدمت شما ارائه کنیم، باید به اهمیت خرید اشتراک پریمیوم تلگرام اشاره نماییم.

در صورتی که بخواهید با شماره ایران خودتان استوری تلگرام قرار دهید، نیاز به اکانت پریمیوم دارید. خرید و استفاده از انواع ربات‌های پریمیوم تلگرامی و یا تهیه شماره مجازی رایگان برای استوری گذاشتن در تلگرام، منجر به اسپم شدن اکانت اصلی خواهد شد. چرا که تمامی خدمات پریمیوم تلگرام برای کاربران ایرانی ممنوع و غیر قابل استفاده خواهد بود. بهتر است که از یک سایت معتبر بدون دغدغه با هزینه منطقی اشتراک تلگرام پریمیوم مورد نظر خود را تهیه نمایید.