آزادی 20 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در کردستان

کردستان-دنیای اقتصاد- سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کُردستان روز شنبه در مراسم آزادسازی زندانیان جرایم عمد که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: سپاه همیشه حامی مردم و در تمامی مراحل انقلاب در همه صحنه‌ها حضور داشته است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس اخلاق و آموزه‌های اسلامی، همکاری و مساعدت به نیازمندان یکی از دستورات و تربیت‌های شریعت اسلام است، افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد آزادسازی چندین نفر از زندانیانی هستیم که به‌خاطر محکومیت مالی در زندان به سر برده و خود و خانواده‌هایشان در معرض آسیب بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از سال 99 تا به امروز 2 هزار و318 نفر زندانی جرایم غیر عمد از زندان آزاد شده‌اند، گفت: امروز نیز 20 زندانی با مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان که از این مقدار 600 میلیون تومان توسط بسیج و خیرین برای آزاد سازی این زندانیان تأمین شده است.

وی افزود: علاوه بر اینکه زمینه آزادی این افراد را فراهم کرده‌ایم بلکه در قالب رزمایش کمک‌های مؤمنانه به خانواده‌های این افراد نیز در چندین نوبت بسته‌های معیشتی اهدا شده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: این امر به برکت انقلاب اسلامی و هدف والای آن در خدمت رسانی به محرومین و نیازمندان صورت گرفته است و در ایام مختلف سال این مهم توسط مجموعه سپاه پیگیری می‌شود.

سردار حسینی با بیان اینکه امروز به همت سپاه بیت‌المقدس استان کردستان و به مناسبت هفته بسیج امروز 20 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد کردستانی به آغوش خانواده خود بازگشتند، بیان کرد: امیدواریم همه جرایم و آسیب‌های اجتماعی به حداقل برسد و کارها و اقدامات خوب و خداپسندانه جایگزین آن شود.

مجتبی محمدی مدیر اداره کل زندان‌های استان کُردستان نیز در این مراسم گفت: سپاه کُردستان در بحث آزادسازی زندانیان همکاری بسیار خوبی با اداره کل زندان‌ها داشته‌اند و امیدواریم در همه اقدامات از ظرفیت بسیج در حوزه کاری خود استفاده کنیم.

وی افزود: امروز شاهد آزادسازی قریب به 20 نفر از زندانیان خواهیم بود که در ماه‌های آتی و به مناسبت‌های مختلف آزادی‌ها بیشتر خواهد بود.

محمدی خاطرنشان کرد: تمام ناهنجاری‌های جامعه در زندان‌ها جمع می‌شوند و تلاش ما این است که این قشر را اصلاح کنیم چون اصلاح مجرمین و بازگشت آبرومندانه محکومین به جامعه از اهداف اداره کل زندان هاست و در این راه نیازمند همکاری و کمک همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی گفت: رویکرد ما یک نگاه تخصصی به زندان و زندانیان است تا مانع بروز آسیب‌های اجتماعی در این راستا شویم.

محمدی اظهار داشت: مجموعه‌ی زندان‌ها زیر پوست شهر را می بیند و نیاز است که مساعدت شود تا از مشکلات فارغ شویم و بار مشکلاتی که بر دوش خانواده‌های زندانیان است را برطرف کنیم.