جزئیات واریز سود جاری ۴ شرکت

این گزارش می‌‌‌افزاید: در هفته دوم آذرماه امسال، ۴شرکت «صنایع‌‌‌ پتروشیمی ‌‌‌خلیج‌فارس‌‌‌، شیر و گوشت‌‌‌ زاگرس ‌‌‌شهرکرد، گروه‌‌‌ سرمایه‌گذاری ‌‌‌و توسعه ‌‌‌صنایع‌‌‌ تکمیلی‌‌‌ پتروشیمی‌‌‌ خلیج‌‌‌‌فارس و ایران‌‌‌ مرینوس» سود جاری ۳۸۴‌هزار و ۱۹۸سهامدار را که شامل ۶۱۰میلیارد و ۲۷۷میلیون تومان می‌شود از طریق سامانه سجام واریز کرده‌‌‌اند.

 آمار واریز سود سنواتی ۵ شرکت

براساس این گزارش، در هفته دوم آذرماه امسال، ۵ناشر «توسعه‌‌‌ معادن ‌‌‌و صنایع ‌‌‌معدنی‌‌‌ خاورمیانه، کاشی‌‌‌ سعدی، لیزینگ ‌‌‌رازی‌‌‌ (سهامی‌‌‌عام‌‌‌)، شیر پاستوریزه ‌‌‌پگاه ‌‌‌گیلان و موتورسازان‌‌‌ تراکتورسازی ‌‌‌ایران» سود سنواتی ۵۶۸‌هزار و ۱۸سهامدار را که شامل ۱۲۱میلیارد و ۶۲۳میلیون تومان می‌شود توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌‌‌اند.

 سامانه سجام چیست ؟

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک‌بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر‌حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تاییدشده خواهند بود. براساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار ندارد. سهامداران می‌‌‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir  ثبت‌نام کنند و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

 مزایای سجامی شدن

«دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذی‌نفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سود‌های پرداخت‌شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق‌تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.