به گزارش «ایرنا» به نقل از بورس، به منظور فراهم‌‌‌ کردن زمینه مساعد برای تعامل سازنده بین سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت آموزش و پرورش در راستای ارتقای توانمندی دانش‌‌‌آموزان در عرصه‌‌‌های مالی و کارآفرینی و همچنین افزایش مهارت مدرسان در جهت ارائه خدمات آموزشی در حوزه سواد مالی، تفاهم‌‌‌نامه همکاری بین سازمان بورس و اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌‌‌های استان تهران در محل اداره کل مذکور امضا شد. در این تفاهم‌‌‌نامه که به امضای محمدهادی سلیمی‌‌‌زاده، مدیرعامل شرکت اطلاع‌‌‌رسانی و آموزش بورس و مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌‌‌های استان تهران در حضور محمدمهدی ایزدخواه، رئیس هیات‌مدیره شرکت اطلاع‌‌‌رسانی و آموزش بورس به امضا رسید، هشت‌موضوع به شرح زیر مورد توافق قرار گرفت.

۱. تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش سواد مالی و تربیت اقتصادی و حرفه‌‌‌ای با در نظر گرفتن سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش و ماموریت‌‌‌های سازمان در جهت ارتقای سواد مالی در کشور؛ ۲. آموزش سواد مالی به دانش‌‌‌آموزان مقاطع تحصیلی مختلف؛ ۳. تربیت مدرسان سواد مالی در قالب دوره‌‌‌های آموزشی و کارگاه‌‌‌های تخصصی مرتبط؛ ۴. استفاده از ظرفیت‌‌‌ها و امکانات علمی و اجرایی طرفین برای افزایش کیفیت دوره‌‌‌های آموزشی؛ ۵. توسعه و تبادل دستاوردهای فناورانه در راستای ارتقای فعالیت‌‌‌های آموزشی و پژوهشی؛ ۶. تدوین محتوای آموزشی در قالب جزوات آموزشی و کتب درسی و ارائه وسایل کمک‌‌‌آموزشی برای استفاده مدرسان و دانش‌‌‌آموزان؛ ۷. ایجاد پایگاه داده از مدرسان سواد مالی و دانش‌‌‌آموزان دریافت‌‌‌کننده آموزش؛ ۸. برگزاری رویدادها و فعالیت‌‌‌های مکمل دوره‌‌‌های آموزشی.

سلیمی‌‌‌زاده، در توضیح خدمات متعهدشده سازمان بورس نسبت به آموزش و پرورش، اظهار کرد: دوره‌‌‌هایی که برای معلمان برگزار می‌شود در قالب کارگاه‌‌‌های آموزشی است که درس به درس توضیح می‌دهد چطور یک معلم می‌‌‌تواند از طریق بازی و فعالیت‌‌‌های عملی، سواد مالی و همچنین مهارت‌‌‌های حرفه‌‌‌ای کسب‌وکار را به دانش‌‌‌آموزان آموزش دهد و در حقیقت دانش‌‌‌آموز به صورت عملی و مهارتی مسائل را می‌‌‌آموزد. بهرامی نیز اظهار کرد: در گذشته فقط دروس تئوری و نظری در آموزش و پرورش مطرح بود، اما رفته‌رفته اهمیت مهارت‌‌‌آموزی مورد توجه قرار گرفت و حالا در سند تحول بنیادین بر تربیت ۶ساعته بسیار تاکید شده است که یکی از این ساعت‌‌‌ها تربیت اقتصادی و حرفه‌‌‌ای است. بر این اساس این مساله، رسالت اصلی ماست اما منحصر به آموزش و پرورش نیست و همه دستگاه‌‌‌ها موظفند برای کمک پای کار بیایند. وی افزود: دوره‌‌‌های آموزشی برای دانش‌‌‌آموزان با مضمون سواد مالی، نخستین گام از این تفاهم‌‌‌نامه است، اما در مراحل بعدی انتظار داریم برنامه‌‌‌هایی از جمله بازدید عملی از سازمان بورس و شرکت‌های وابسته در قالب اردوی راهیان پیشرفت برای دانش‌‌‌آموزان برگزار شود و همچنین دوره‌‌‌های ضمن‌‌‌خدمت جهت توانمندسازی معلمان انجام شود.