وی افزود: ما در شورای عالی بورس مجوز راه‌اندازی بورس بین‌الملل را صادر کرده‌ایم و دوستان ما در دبیرخانه شورای عالی بورس درحال تکمیل لیست سهامداران بورس بین‌الملل هستند. اگر شروط موافقت‌نامه ۶ ماهه اول این بورس از سوی مناطق آزاد اجرایی شود، شاهد آغاز فعالیت بورس بین‌الملل خواهیم بود. البته درخواست‌هایی از سوی دبیرخانه مناطق آزاد داشته‌ایم که برخی شروط به تاخیر بیفتد که این درخواست در دست بررسی در شورای عالی بورس است و امیدواریم با آن موافقت شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: مانع خاصی بر سر راه‌اندازی بورس بین‌الملل نمی‌بینیم. اگر دبیرخانه شورای عالی بورس شروط راه‌اندازی بورس بین‌الملل را محقق کند و لیست سهامداران تکمیل شود و زمان‌بندی آغاز فعالیت آن را نیز به سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کنند، امیدواریم به‌سرعت شاهد فعالیت بورس بین‌الملل باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بورس بین‌الملل سال آینده تاسیس می‌شود، گفت: امیدواریم این اتفاق رخ دهد اما به دوستان ما در دبیرخانه شورای عالی بورس بستگی دارد. اما سازمان بورس در بحث‌های اجرایی آن دخالتی ندارد و خود دبیرخانه مناطق آزاد آن را پیگیری می‌کند که امیدواریم به‌سرعت نهایی شود.