«سممتاز»: شرکت سیمان ممتاز کرمان در خصوص تغییرات بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی خود نسبت به دوره مشابه سال قبل اعلام کرد، براساس انتشار صورت‌های مالی حسابرسی‌نشده ۹ماه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ در تاریخ ۲۸/ ۱۰/ ۱۴۰۱ در سامانه کدال، افزایش ۱۲۰درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات از طریق بورس‌کالاست.

«خچرخش»: شرکت چرخشگر، در خصوص دلایل تغییرات بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی اعلام کرد، عمده دلیل این تغییر ناشی از افزایش درآمدهای عملیاتی در دوره ۹ماه منتهی به ۳۰/ ۰۹/ ۱۴۰۱ افزایش میزان فروش، تنوع سبد محصولات و فروش برخی از محصولات با حاشیه سود بالاتر نسبت به دوره مشابه سال قبل است.

«شفن»: شرکت پتروشیمی فن‌‌‌آوران از شروع مجدد فعالیت متوقف‌شده قبلی خود خبر داد. تاریخ توقف فعالیت این شرکت ۱۴/ ۱۰/ ۱۴۰۱ و تاریخ شروع مجدد فعالیت آن ۰۹/ ۱۱/ ۱۴۰۱ بود. واحد متانول این شرکت که از روز چهارشنبه مورخ ۱۴/ ۱۰/ ۱۴۰۱ به علت افت فشار گاز طبیعی از مدار خارج و تولید محصول آن متوقف شده بود، در شامگاه روز یکشنبه مورخ ۰۹/ ۱۱/ ۱۴۰۱ با توجه به طبیعی شدن فشار گاز مزبور، بهره‌برداری از آن مجددا آغاز شد و اقدام به تولید محصول کرد.

«غگرجی»: بیسکویت گرجی دلایل انحراف از بودجه متاثر را اعلام می‌شود. بدیهی است با افزایش وزنی تولید و فروش در سه‌ماه پایانی سال،‌ درصد سود جبران‌‌‌پذیر متصور می‌شود. با حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت نهاده‌‌‌های تولید و به تبع آن افزایش بهای تمام‌‌‌شده محصولات این شرکت و همچنین الزام به رعایت درصدهای بالاسری تا قیمت مصرف‌کننده مطابق با قانون حمایت از مصرف‌کنندگان شامل ثابت‌‌‌ماندن درصدهای مربوط به مغازه‌‌‌دار و شرکت‌های پخش و از طرفی عدم‌امکان ارائه تخفیفات مازاد و طرح‌‌‌ها و برنامه‌‌‌های مارکتینگ و بازاریابی در کنار شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان متاسفانه فروش وزنی این شرکت شاهد افت بوده و در این راستا با نزدیک‌‌‌شدن به نقطه سربه‌سر تولید، هزینه‌‌‌های ثابت افزایش یافته است.

«پسهند»: شرکت صنایع لاستیکی سهند از تحصیل سهام شرکت سرمایه‌گذاری ساختمان ایران خبر داد. شرایط تسویه به صورت نقدی و قیمت هر سهم ۱۶۷تومان است. جمع مبلغ معامله نیز ۳۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بوده است.

«کگهر»: سنگ‌آهن گهرزمین سال مالی خود را با فروش ‌هزار و ۵۳۵میلیارد تومان آغاز کرده است. این در حالی است که این شرکت در مدت مشابه سال قبل، فروش ‌هزار و ۶۰۰میلیارد تومانی را به ثبت رسانده بود.

«کبافق»: معدن بافق در دوره یک‌ماه منتهی به ۳۰/ ۱۰/ ۱۴۰۱ مبلغ ۱۸میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان درآمد عملیاتی را به ثبت رسانده است. فروش دی‌‌‌ماه شرکت در مقایسه با میانگین فروش ماهانه سال ۱۴۰۱، کاهش ۳۷درصدی را تجربه کرده است. همچنین مجموع فروش شرکت از ابتدای سال مالی تا پایان دی‌‌‌ماه مبلغ ۳۵۳میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، با افزایش ۶۴درصدی مواجه شده است.

«چفیبر»: تولید فیبر ایران در دی‌‌‌ماه سال ۱۴۰۱ موفق به فروش ۱۲۱میلیون تومانی شده که نسبت به میانگین فروش ماهانه سال‌جاری، کاهش ۹۷درصدی را تجربه کرده است. همچنین درآمد ۱۰ماه سال‌جاری شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۶درصد کاهش یافته است.

«فوکا»: فولاد کاویان در دی‌‌‌ماه سال‌جاری، ۳۲۹میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده که نسبت به مدت میانگین فروش ماهانه شرکت، در سال‌جاری با کاهش ۳۰درصدی روبه‌‌‌رو شده است. همچنین فروش ۱۰‌‌‌ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۳درصد افزایش یافته است.

«پاسا»: ایران یاسا تایر و رابر، در دی‌‌‌ماه سال‌جاری درآمد عملیاتی ۲۰۱میلیارد تومانی را به ثبت رسانده که نسبت به میانگین فروش ماهانه سال‌جاری، با افزایش ۴۳درصدی همراه بوده است. همچنین فروش ۱۰ماه سال‌جاری ‌هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۵درصد افزایش یافته است.

«قشکر»: شرکت شکر طی یک‌ماه منتهی به ۳۰/ ۱۰/ ۱۴۰۱، ۲۸میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان از محل فروش داخلی و ۳میلیارد تومان از محل فروش صادراتی درآمد کسب کرده است. مجموع فروش این شرکت، در این مدت ۳۱میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بوده که نسبت به میانگین فروش ماهانه سال‌جاری، ۶درصد افزایش یافته است. همچنین میزان فروش چهارماه ابتدایی سال مالی، ۱۱۸میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۰درصد کاهش یافته است.

«ویسا»: سرمایه‌گذاری ایساتیس پویا در خصوص صورت‌های مالی اخیر خود توضیحاتی را به شرح زیر منتشر کرد:

نوسان بیش از ۳۰درصدی در سود عملیاتی در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل به دلیل نوسانات بازار سرمایه در مدت مربوطه بوده است.

دلیل عدم‌مطابقت سود و زیان فروش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها و سود حاصل از تغییر ارزش سرمایه‌گذاری‌‌‌ها در صورت سود و زیان با فرم‌‌‌های صورت ریزمعاملات سهام واگذارشده و صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس، نبود سهام فروخته‌شده در دوره مربوطه در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت است که در صورت ایجاد گزارش مربوطه توسط رایان بورس، این نقص برطرف خواهد شد.

دلیل عدم‌مطابقت جمع سرمایه‌گذاری‌‌‌ها در صورت‌وضعیت مالی و فرم‌‌‌های صورت خلاصه سرمایه‌گذاری‌‌‌ها به تفکیک گروه صنعت و جمع فرم‌‌‌های صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های خارج از بورس، نبود سهام فروخته‌شده در دوره مربوطه در صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت است که در صورت ایجاد گزارش مربوطه توسط رایان بورس، این نقص برطرف خواهد شد.