به طور کلی در حال حاضر روند کوتاه‌مدت همچنان صعودی تلقی می‌شود. اکنون اگر هم اصلاحی در دستور کار شاخص قرار داشته باشد طبیعتا به سمت محدوده‌های ۴/ ۱ میلیون واحد خواهد بود. در صورتی که افزایش تقاضا در روزهای پیش رو محدوده‌های ۵/ ۱ و یک میلیون و ۵۳۰‌هزار واحد شاخص کل را بشکند قاعدتا می‌توان بر این نکته اذعان کرد که شاخص در مسیر۶/ ۱ میلیون واحد که هدف اصلی بوده در حرکت است.

بر این اساس روند کوتاه‌مدت صعودی ارزیابی می‌شود و مادامی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بالای محدوده‌های۴/ ۱ میلیون واحد قرار گرفته است، مشکلی برای روند کوتاه‌مدت صعودی وجود ندارد. مقاومت نخست را می‌توان محدوده یک میلیون و۵۳۰‌هزار واحد در نظر گرفت. در صورتی که نماگر اصلی موفق به عبور از چنین محدوده‌ای شود مقاومت پیش رو که اتفاقا هدف اصلی است محدوده ۶/ ۱ میلیون واحد خواهد بود. این بار در صورتی که ۶/ ۱ میلیون واحد شکسته شود، طبیعتا صعود شاخص می‌تواند به سمت سقف‌های تاریخی صورت پذیرد.

در شرایط فعلی نیز دو حمایت پیش روی شاخص کل قرار دارد. نخست محدوده۴۲۰/ ۱‌هزار واحد و حمایت پایین‌تر محدوده ۳۸۰/ ۱‌هزار واحد خواهد بود. اینکه در صورت وقوع ریزش، ‌‌‌ چه مقدار زمان نیاز خواهد بود تا نماگر به چنین محدوده‌هایی بازگردد، مشخص نیست. در نوبت قبلی اصلاحات قیمتی در شاخص کل بازار سهام روی داد. اگر روند فعلی شبیه به اصلاح دفعه قبل باشد حدود یک ماه اصلاح زمانی نیاز خواهد بود. اینکه الزاما در روندی که اکنون شکل گرفته است نیز چنین مدت زمانی برای اصلاح نیاز خواهد بود یا خیر نیز مشخص نیست. در عین حال فقط می‌توان دوره‌های مشابه را در زمان‌های گذشته مورد بررسی قرار داد. حال تا زمانی که شاخص کل بورس بالای محدوده ۴۲۰/ ۱ و۳۸۰/ ۱ میلیون واحد قرار داشته باشد، از لحاظ تکنیکالی مشکلی پیش روی شاخص کل برای رشد بیشتر وجود ندارد چرا که همچنان روند صعودی ارزیابی می‌شود. در صورت شکست مجدد ۵/ ۱ میلیون واحد، قاعدتا هدف۶/ ۱ میلیون واحد در دسترس خواهد بود.

همان طور که اشاره شد در این مسیر مقاومت نخست۵۳۰/ ۱ و مقاومت دیگر که هدف اصلی نیز بوده ۶/ ۱ میلیون واحد است. در شرایط فعلی۵/ ۱ میلیون واحد نیز  به عنوان یک مقاومت تلقی می‌شود. به لحاظ روانی اعداد رند بیشتر مورد توجه اذهان معامله‌گران است.