«کابگن»: شرکت تولیدی و صنعتی آبگینه، اطلاعیه‌ای با موضوع افشای معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت را منتشر کرد. طرف معامله ماشاالله مقسمی و تاریخ معامله، ۱۶/ ۰۹/ ۱۴۰۱ بوده است. مبلغ مورد معامله، ۲۵میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان، ارزش دفتری دارایی‌های مورد معامله، ۵۰میلیون تومان و سازوکار تسویه به صورت تهاتر است. این معامله نتیجه مزایده برگزارشده در تاریخ ۰۷/ ۰۹/ ۱۴۰۱ است.

«غشاذر»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌غربی از توثیق یا فک رهن دارایی‌‌‌های خود خبر داد. با توجه به اخذ تسهیلات ۲۰میلیارد تومانی سرمایه‌ای با نرخ ۹‌درصد پنج‌ساله از بانک صنعت و معدن، زمین شرکت به میزان ۴۰میلیارد تومان به مدت ۱۵سال از طریق دفاتر اسناد رسمی با هزینه حدود ۴۰۰میلیون تومانی در رهن بانک صنعت و معدن گذاشته شد.

«فتوسا»: شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، از دریافت یک‌فقره پروانه اکتشاف خبر داد. براساس مقررات فعلی محدوده‌های معدنی پس از واگذاری از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت، باید پس از طی مراحل اداری و در صورت وجود ذخایر ماده معدنی مقرون‌به‌صرفه به بهره‌‌‌برداری برسند. فرآیند یادشده حدود حداقل دوسال از تاریخ اخذ پروانه به طول می‌‌‌انجامد و ابعاد مالی و سود و زیانی محدوده‌‌‌ پس از دریافت گواهی کشف به صورت تقریبی قابل محاسبه است.

«زپارس»: شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس اعلام کرد فردی با هویت اکبر کرامتی جلودارلو با ادعای مالکیت علیه شرکت طرح دعوی و تقاضای صدور حکم بر اثبات مالکیت بر مقدار ۵۵هکتار از اراضی شرکت کرده بود که در مرحله بدوی حکم به نفع ایشان صادر شد. اما با تجدیدنظرخواهی وکلای شرکت به رای صادره اعتراض شد و پس از انجام دفاعیات لازم و ارائه مدارک و مستندات کافی رای بدون نقض و حکم بر بی‌‌‌حقی مدعی صادر شد.

«فالوم»: آلومتک اعلام کرد دلیل کاهش تولید و فروش به میزان ۱۹ و ۲۶درصدی، عمدتا بابت تغییر در ترکیب تولید طی ۶ماه اول سال بوده و موجب این کاهش شده است. از آنجا که شرکت آلومتک تولیدکننده انواع هادی‌‌‌های آلومینیومی است و هرکدام از این هادی‌ها دارای وزن متفاوتی هستند و در خواست مشتریان به صورت ثابت و قابل پیش‌بینی نیست، در ۶ماه سال‌جاری تولید شرکت آلومتک هادی‌‌‌هایی بوده که دارای وزن کمتری نسبت به دوره مقایسه سال قبل بوده‌اند. اما از لحاظ متراژ، تولید شرکت نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.