مداران

شرکت داده‌پردازی ایران پیرو صورت‌های مالی حسابرسی‌شده برای دوره مالی ۶ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ در تاریخ ۲۵/ ۰۷/ ۱۴۰۱ اعلام کرد، دلیل عمده تحقق مناسب سود و پوشش مناسب سود پیش‌بینی‌شده سال ۱۴۰۱ در مقایسه با دوره مالی گذشته مربوط به سرفصل درآمد ارائه خدمات است.

بخش عمده سود عملیاتی شرکت نتیجه تحقق درآمد ناشی از ارائه خدمات به مشتریان بوده است. شرکت تا پایان شهریورماه عمدتا به دلیل عدم‌برگزاری مناقصات توفیق چندانی در انعقاد قرارداد‌های فروش تجهیزات با مبالغ بااهمیت نداشته؛ ولی به دلیل انعقاد قرارداد جدید در حوزه نرم‌افزار‌های کاربردی با حاشیه سود مناسب که قبلا انجام آن در سال‌جاری در صورت‌های سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده بود باعث شد سود پیش‌بینی‌شده شرکت برای سال ۱۴۰۱ در نیمه‌اول به طور مناسب تحقق یابد. شایان ذکر است که میزان افزایش درآمد‌های خدماتی مستمر متناسب با رشد تورم از دلایل دیگر پوشش مناسب سود پیش‌بینی‌شده است.

کقزوی

 شیشه قزوین، در خصوص گزارش‌های ماهانه شهریورماه در مقایسه با مردادماه توضیحاتی را منتشر کرد. دلایل افزایش تولید ۵۵درصدی شیشه فلوت بی‌رنگ، همچنین افزایش ۱۳۲درصدی میزان فروش داخلی و افزایش ۸۳درصدی میزان فروش صادراتی نسبت به مردادماه ناشی از عوامل زیر است:

تولیدات کوره فلوت در راستای پاسخ به نیاز‌های بازار و رضایت مشتریان به صورت دوره‌ای به تولید شیشه سبز اتومبیلی به دلیل حساسیت بالای کیفیت آن تولیدات با ظرفیت کم صورت می‌گیرد. بعد از تغییر خط تولید واحد فلوت در مردادماه از شیشه سبز اتومبیلی به شیشه فلوت بی‌رنگ به صورت کامل در شهریورماه شیشه فلوت بی‌رنگ تولید شد که ظرفیت تولید آن نسبت به تولید شیشه سبز اتومبیلی بالاتر است که به تولید بالاتر منجر شده است. افزایش تولید در ماه مورد گزارش باعث عرضه و فروش این محصول است.  کوره فلوت این شرکت، دارای خط تولید است که گاه شیشه سبز اتومبیلی یا شیشه فلوت بی‌رنگ تولید می‌کند که نمی‌توان به‌صورت همزمان هم شیشه سبز اتومبیلی و هم شیشه فلوت بی‌رنگ تولید کرد. بنابراین تولید براساس تقاضا و نیاز و پیش‌فروش کالای مذکور به مشتریان انجام می‌شود.

سلار

سیمان لارستان اعلام کرد، از تاریخ گزارشگری قبلی تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. نوسانات اخیر قیمت سهام به علت خرید و فروش سوری یک‌نفر شخص حقیقی است.

دسانکو

 شرکت داروسازی سبحان انکولوژی اعلام کرد، این شرکت در مناقصه بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ صادرات دارو به کشور سوریه جمعا به مبلغ ۹۷۳‌هزار یورو برنده شده است که با نرخ روز ارز نیمایی معادل مبلغ ۲۸میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان برآورد می‌شود. لازم به ذکر است که شرکت در مناقصه به دلیل شرایط رقابتی در سامانه کدال منتشر نشده است.

پرسپولیس

 شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس پیرو اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر تسهیلات دریافتی از بانک‌شهر شفاف‌سازی کرد. طبق جدول منتشرشده در این اطلاعیه مبلغ این تسهیلات جمعا به میزان ۱۳۸میلیارد تومان بوده است.

تاپکیش

 شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش با انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای ۹ماه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ از کاهش ۴۳درصدی درآمد‌های عملیاتی خود خبر داد. همچنین این شرکت با افزایش نزدیک به ۵۰درصدی بهای تمام‌شده درآمد‌های عملیاتی، ۱۸‌درصد از سود ناخالص ثبت‌شده در سال گذشته را تکرار نکرد. روند کاهش در اقلام مهم صورت عملکرد مالی این شرکت در سود عملیاتی، سود خالص و سود هر سهم نیز مشاهده می‌شود.

ددانا

شرکت داروسازی دانا، از  دریافت مجوز افزایش نرخ برخی از محصولات این شرکت خبر داد. نرخ این محصولات از ۶۰۰ تومان به هزار و ۹۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.