«سفارس»: شرکت سیمان فارس و خوزستان، دلیل افزایش سود عملیاتی شرکت در دوره مالی سه‌ماه منتهی به ۳۱/ ۰۵/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان ۲۲۶‌درصد را افزایش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها عمدتا مربوط به بخش دوم تعهدات عرضه اولیه سهام سیمان آبیک، عنوان کرد.

«حفارس»: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، از افزایش نرخ حمل آرد بوشهر خبر داد. مطابق مصوبه کارگروه آرد و نان استان مقرر شد، کرایه حمل آرد به طور متوسط از ۷‌هزار و ۷۰۰تومان به ۱۰‌هزار و ۷۰۰تومان افزایش یابد. میزان حمل شرکت در ماه از این محل، حدود ۱۸۲‌هزار و ۵۰۰کیسه است. با در نظر گرفتن افزایش نرخ حمل، برآورد درآمد ناخالص ماهانه شرکت با نرخ جدید به رقم یک‌میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۱میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بر عملکرد شرکت تاثیرگذار بوده که اثرات مالی آن به صورت کامل در صورت‌های مالی دوره‌های آتی ارائه خواهد شد. لازم به ذکر است تاریخ اعمال نرخ ۲۸/ ۰۶/ ۱۴۰۱ است. همچنین افزایش مذکور در درآمدهای برآوردی سال منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۱ مندرج در گزارش تفسیری مدیریت صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰ و ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

«آبین»: شرکت کشت و صنعت آب شیرین، از انعقاد قرارداد فروش حدود ۸تن پسته خشک رقم عباسعلی خندان خبر داد. طرف این قرارداد، محمدرضا هاشم‌پور دستجردی و مبلغ قرارداد، ۲میلیون میلیارد تومان است. همچنین نحوه تسویه، به صورت نقدی و بخشی از قرارداد، به صورت پیش‌دریافت خواهد بود.

«خاهن»: شرکت آهنگری تراکتور‌سازی ایران، اعلام کرد قرارداد مهمی را تحت عنوان ساخت و فروش قالب دو نوع میل‌لنگ در تاریخ ۲۴/ ۰۶/ ۱۴۰۱، منعقد کرده است. تسویه این قرارداد بعد از ساخت و تحویل قالب انجام خواهد شد. همچنین زمان تحویل قالب، در سه‌ماه سوم سال بوده و بهای تمام‌شده آن پس از تکمیل و آثار سود و زیان آن در صورت‌های مالی سال منعکس خواهد شد.

«غشوکو»: شرکت شوکوپارس، از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰‌درصد در نرخ فروش محصول انواع شکلات پذیرایی خبر داد. نرخ این محصول یک‌میلیون و ۹۰۰‌هزار واحد بوده که با ۱۵‌درصد افزایش به ۲میلیون و ۲۰۰‌هزار واحد رسید. با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه و بررسی قیمت بازار و اثر افزایش نرخ مواد اولیه و سایر نهادهای تولید بر بهای تمام‌شده تغییرات قیمت محصولات این شرکت از تاریخ ۱/ ۷/ ۱۴۰۱ قابل اعمال است. همچنین قیمت پودر کاکائو، روغن جانشین کره کاکائو و روغن مخصوص شکلات نیز، از ۱۹۰‌هزار تومان به ۳۱۷‌هزار تومان افزایش یافت.

«ومشان»: سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، عمده دلایل نوسان سود (زیان) عملیاتی را مربوط به زیان ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها (معاملات سهام) عنوان کرد که این امر مربوط به شرایط حاکم بر بازار سرمایه و نیز افزایش هزینه‌های ناشی از تورم سالانه است.