وی همچنین به مزیت‌‌‌های صندوق‌های سهامی قابل معامله اشاره و تصریح کرد: مدیریت حرفه‌‌‌ای، تنوع مناسب پرتفوی، در دسترس بودن معاملات، شفافیت و نقدشوندگی از مزیت‌‌‌های این صندوق‌هاست. به گفته دلبری، با توجه به قوانین صندوق‌های سهامی و براساس اساسنامه، این صندوق‌ها در پرتفوی خود ترکیب مناسبی از صنایع و سهام را قرار می‌دهند تا در زمان افت بازار بتوانند از ریزش‌‌‌ها مصون باشند.

مدیرعامل سبدگردان هیوا در دسترس بودن را مزیت دیگر این صندوق دانست و گفت: قابل معامله بودن واحدهای این صندوق‌ها از دیگر مزیت‌‌‌های آن است که خریدوفروش را تسریع و تسهیل می‌کند.

 وی مزیت بعدی این صندوق‌ها را ثبت نزد سازمان بورس و شفافیت عملکرد دانست و بیان کرد: این مزایا باعث می‌‌‌شوند در همه بازارهای مالی دنیا صندوق‌های سهامی مورد اقبال باشند.

دلبری با اشاره به اینکه سابقه بازار سهام در سال ۹۹ نشان داد که ورود مستقیم تجربه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست، گفت: صندوق هیوا قابل معامله در فرابورس بوده و نیازی به حضور فیزیکی، صدور و ابطال واحدها نیست. مزیت بعدی هیوا نیز بحث معافیت مالیاتی است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هر نوعی معاف از مالیات هستند.

وی از ویژگی‌‌‌های هیوا به بازارگردانی قوی با تضمین نقدشوندگی نیز اشاره کرد و گفت: رکن نقدشوندگی باعث تسهیل ورود و خروج سرمایه‌گذاران به بازار می‌شود. به گفته مدیرعامل صندوق هیوا، حداقل و حداکثر سرمایه‌گذاری در این صندوق از یک‌هزار تومان تا ۹۸میلیارد تومان است. سقف صندوق ۱۰۰میلیارد تومان است که ۲میلیارد تومان واحدهای ممتاز هستند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران حتما مازاد سرمایه‌‌‌های خود را وارد بازار کنند و برای انتخاب صندوق سهامی فهرست رتبه‌‌‌بندی صندوق را در نظر بگیرند، گفت: پذیره‌‌‌نویسی هیوا از تاریخ ۱۲شهریور آغاز شده و تا پنج‌روز کاری ادامه خواهد داشت. این مجموعه تلاش می‌کند با مدیریت حرفه‌‌‌ای، بازدهی مناسبی را برای سرمایه‌گذاران رقم بزند.